Hur funkar det med dvdbrännare.
Om en dvdbrännare bränner dvd-r i 8x
hur många mb/sek är det?
Det är väl annorlunda än cd-r bränningen.
Hur funkar det med dvdbrännare.
Om en dvdbrännare bränner dvd-r i 8x
hur många mb/sek är det?
Det är väl annorlunda än cd-r bränningen.
/Wanner
ja tro en ggn är = 1360kb/sek men då är vell den brännaren ganska dyr!!!!!
------------------
-------------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
aNyThInG iS pOsSiBlE
nej,
den är med den nya kommun/lånedatorn
den kostar 2500-3000
/Wanner
Jag ska få en sån dator, e dom dvd brännarna bra?? Kan man bränna vilka dvd skivor som helst?<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Wanner:
nej,
den är med den nya kommun/lånedatorn
den kostar 2500-3000</font>
va ligger datorn på då ???
------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
aNyThInG iS pOsSiBlE
1,67 ghz.
nej nej,
den jag får är p4 2,2 ghz
1024 ram
beror på vilket paket man väljer
/Wanner
och jag vet inte om den dvd-brännaren är bra,
men den är billig.
Det är därför jag frågar lite dvd-frågor =)
/Wanner
Billiga brännare brukar inte vara dvd-r
Kolla upp EXAKT vilka standarder den använder. DVD-RAM är bara skit som inte har ett jävla dugg med DVD att göra.
DVD-RAM skivorna sitter inbyggda i kassetter och passar ENDAST DVD-RAM läsare.
Det är ungefär samma produkt som tidigare kallades för "MO/Magneto Optical" men tydligen insåg någon slipsnisse att det skulle sälja MYCKET bättre om man kallade det för DVD-någonting...
Alla dessa standarder är olika:
DVD-R / DVD-RW
DVD+R / DVD+W
DVD-RAM
De flesta som gör backup på PS2 spel använder en Pioneer A03, vilken använder DVD-R media. Den klarar även det raderbara DVD-RW, men jag har inte brytt mig om att testa om PS2 läser DVD-RW.
DVD-R media köper man smartast online hos http://store.apple.com/Apple/WebObje....30.10.1.13.0.
259:- + moms för ett 5-pack = 64.75:-/st inkl moms. Frakt tillkommer.
Undvik "noname" som oftast är skräpmedia. Apples media fungerar bra.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kan ps2:an läsa dvd-rw??
ska skaffa nu dator och de säger att det medföljer en dvd-rw brännare, kan den även bränna dvd-r ??
------------------
det löser sig sa gubben som sket i badkaret...
Som sagt, det är en djungel och många har inte koll på skillnaderna - eller utnyttjar förvirringen för att blåsa kunder.
Kolla upp exakt vad det är för brännare och vilka standarder den klarar. Och få det skriftligt innan pengar och produkt byter ägare.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ps2 klarar INTE DVD-RW tyvärr. Och adressen till Apples DVD-R skivor är http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/923/wo/JLTww0 sCANFhIkT3Vu/1.3.0.3.30.10.1.1?16,29
[This message has been edited by ktd (edited 26 January 2002).]
* HANSI *
Vad menas med att "Skivorna är inte kompatibla med DVD-R Authoring-enheter (som tex. Pioneer 201)." som Apple skriver?
[This message has been edited by ktd (edited 26 January 2002).]
oj oj oj,
en sån disskusion jag drog igång.
Det står att dvd-brännaren bränner dvd-rw 2,5x
klarar den även av att bränna vanliga dvd skivor då, sådana som ps2 kan läsa?
/Wanner
nej!
för dom flesta dvd brännarna klarar antingen dvdr eller dvdrw rw är skit sånt anänder man aldrig hmm 1,67ghz = amd 2000+ snabbare än en p4 2.2 ghz ahhahahahahahaha
ja får en amd 1900+ = 1600 i klockfrekvens snabbare än en 2.1 ghz p4 muhahhaha p4 suger
för er som har sett sagan om ringen !
Recently one of my friends, a computer wizard, payed me a visit. As we were talking I mentioned having recently installed Windows 98 on my PC
and that I am very happy with this operating system. I also showed him the Windows 98 CD,
to my surprise he threw it into my micro-wave oven and turned on the oven. Instantly I got very upset, because the CD had become precious to me, but he said:
'Do not worry, it is unharmed.'
After a few minutes he took the CD out, gave it to me and said: 'Take a close look at it.'
To my surprise the CD was quite cold to hold and it seemed to be heavier than before. At first I could not see anything, but then on the inner edge of the central hole I saw an inscription; an
inscription finer than anything I have ever seen before. The inscription shone piercingly bright, and yet remote, as if out of a great depth:
4F6E65204F5320746F2072756C65207468656D20616C6C2C20 4F6E65204F5320746
F2066696E64207468656D2CDA4F6E65204F5320746F2062726 96E67207468656D20
616C6C20616E6420696E20746865206461726B6E6573732062 696E64207468656D
'I cannot understand the fiery letters,' I said.
'No,' he said 'but I can. The letters are Hex, of an ancient mode, but the language is that of Microsoft, which I shall not utter here.
But in common English this is what it says:
One OS to rule them all, One OS to find them,
One OS to bring them all and in the darkness bind them
it later transpires that these were only two lines from a verse long known in System lore:
"Three OS's from corporate kings in their towers of glass,
Seven from valley lords where orchards used to grow,
Nine from dotcoms doomed to die,
One from the Dark Lord Gates on his dark throne
In the Land of Redmond where the Shadows lie.
One OS to rule them all, one OS to find them,
One OS to bring them all and in the darkness bind them,
In the Land of Redmond where the Shadows lie."
ps
jag kan få tag på dvdr för inköpspris =23kr =) ska bara fixa en dvd brännare
------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
[This message has been edited by L33tCrEw (edited 27 January 2002).]
aNyThInG iS pOsSiBlE
Jag vet inte vilken det e, det står bara "dvd rewrite". men det ska väl kunna bränna dvd skivor??
Står det bara något luddigt som "dvd rewrite" är det bergis en DVD-RAM. Billig men värdelös...
Köp en Pioneer A03. Den klarar DVD-R till Ps2 & DVD-RW till DVD spelaren. Eftersom man kan kopiera nån annan DVD film till RW skivan när man tröttnat på filmen...
va kostar den pioneer då ???
------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
aNyThInG iS pOsSiBlE
ok.
man får välja mellan två paket, den ena är dubbelt så dyr som den andra och den har dvd rewrite och inte så mycket bättre i allt annat, + att i det billigare packetet så är det en 16x cd-r brännare.
PS. På bilden av datan så e det en brännare som ser exakt ut som en vanlig cd brännare.DS
PS2. Det e schysst av dig hansi att bry dig om mina sega frågor.DS2
[This message has been edited by bladeonline (edited 27 January 2002).]
Jag pröjsade typ 6200 + moms men har sett den för typ 6500 inkl moms.<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by L33tCrEw:
va kostar den pioneer då ???</font>
så det går inte att bränna dvd-r skivor med en dvd-rw brännare.. kan ps2:an läsa dvd filmer i dvd-rw?
men varför köpa dvdr när man kan beställa dvd spel för 75 spänn med riktig box och allting om man har messiah eller origa då e de ju onödigt !!!! kommer jag på nu men man har ju status om man har en dvd brännare =)
ska skaffa en senare då dom ligger rut 2000-4000 kr för en bra
------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
aNyThInG iS pOsSiBlE
Tänk på att man faktiskt kan ha annan användning en piratkopiering med en DVD brännare...<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by L33tCrEw:
men varför köpa dvdr när man kan beställa dvd spel för 75 spänn med riktig box och allting om man har messiah eller origa då e de ju onödigt !!!! kommer jag på nu men man har ju status om man har en dvd brännare =)
ska skaffa en senare då dom ligger rut 2000-4000 kr för en bra </font>
nej,
nåt annat kan man inte använda den till,
herregud, ktd vad tänker du med?![]()
/Wanner
som til ex _????
backup av hd nej det går inte för den e ju på 100gb
synd då kan man ju köpa en bandstation
------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
aNyThInG iS pOsSiBlE
Man kan göra sina egna filmer (om man har en videokamera) så man kan se dom på tex en dvdspelare. Man kan spara typ 4 DivX filmer på en skiva. Och eftersom man spar på RW så är det ju bara bränna om sen...<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by L33tCrEw:
som til ex _????
backup av hd nej det går inte för den e ju på 100gb
synd då kan man ju köpa en bandstation</font>
Jag använder min ganska mycket.
Sen var det i och för sig företaget jag jobbar på som betalade den...![]()
jo det är sant om man har en dvd spelare säger du. har bara ett ps2 att spela dvd på och den kan inte läsa dvd-rw som jag bara kommer att kunna bränna med min dvd brännare.. snyft
får ta och köpa ett RealMagic Hollywood +
kort..
<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
Jag pröjsade typ 6200 + moms men har sett den för typ 6500 inkl moms.</font>
5999:- inkl moms på pcfynd, om man skriver "hembränt" på ordern.
http://www.pcfynd.se/news.asp?ID=PF6022
/The Duke
någon bra sida för att köpa spel för 75 kr som L33tCrEw sa skicka den i så fall till mig på jagärendumidiotsomnuärbannad@shitheads.com
[This message has been edited by Hansi (edited 10 March 2002).]
Bookmarks