Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Vilket brännare program känner av spel?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Vilket brännare program känner av spel?

Vilket brännarprog känner av XBOX spel på datorn? Vill kopiera några spel som redan är nerladdade och inlagda på skiva. Men vilket prog klarar det? Nero klarar det ju inte.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    går inte att bränna rätt över så......... har hört talas om att det ska gå om du har dvd läsare uppe och dvd brännare nere att det skulle gå att kopiers direkt från skiva till skiva......... man ser inga filer men den bara gör en kopia........ annars....... dra spelet till xboxens hd med dvd2xbox elle xbcopy...... dra sedan hela den mappen med spelet till datan med ftp........ packa ner den mappen till xiso..... med till exempel c-xboxtool........ sen bränner du bara xison som en image i nero på din dvd skiva och sen ska det vara klart.........

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Uddevalla
    Respekt
    21
    du behöver inte kopiera in spelet på xbox hårdisken först, du kan kopiera direkt från skivan till datorn genom att bara ha i skivan i xboxen

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    kan man????? hur då??? vore bra att veta.......

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja genom en skapa ett FTP anslutning/men då måste man ha chippat boxen & en av dina partioner på PC måste innehålla NTFS en part annars kan du inte inte gör ISOs större än 4GB
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    men hur menar du...... jag har givetvis chip och har haft den ansluten ti datan med ftp..... men vad menar du med ntsf.....

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av wixia2
    men hur menar du...... jag har givetvis chip och har haft den ansluten ti datan med ftp..... men vad menar du med ntsf.....
    Gå in i Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> Diskhantering . Kontrollera där att din C: (eller var du nu vill lägga filen) har NTFS som filsystem.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    de hade jag.... hur gör man sen.... bara att dra alla filer som finns på d: när skivan med spelet sitter i??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Leta lite i forumet har skrivit det innan ett antal ggr per dag tror folk blir trötta av att läsa samma sak dag in dag ut
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    hittade mitt svar här..... om det e nån mer som undrar....

http://forum.psxcare.com/support/sho...kt+till+datorn

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Arvika
    Respekt
    21
    nero klarar fin fint att kopiera XBOX spel på skivor rakt av. Gör jag alltid då jag kopierar dom mer än en gång. NERO är lätt det bästa. Men för den som inte kan/vet hur blir det dessvärre mer problem med det mesta.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Backup kopior går utmärkt att kopiera i pc. Har du bara en brännare (ingen läsare alltså) så gör en iso i brännaren först och bränn den sedan. Orginal spel går väl inte att kopiera utan att använda xboxens spelare... (rätta mig om jag har fel)

Referens: http://www.xbox-scene.com/articles/iso-backup-guide.php

Liknande diskussioner

1. vilket multi dvd spel program ska man använda?
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 22:28
  2. Vilket spel har den största TOC:en??
    By loserkids in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 21:29
  3. Vilket program är bäst
    By Munda in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 19:20
  4. Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 19:12
  5. Spel och program.
    By esson in forum X-BOX Spel/Mjukvara