hej ja har nyss installerat mitt spiderchip v1.1 lagt in evox m8 plus bioset, och installerat superdisc, men jag får bara ut ca 130 gig av min 200 gig hdd. har formaterat g men de visar ändå 0. hur ska man lösa det utan att byta bios?
hej ja har nyss installerat mitt spiderchip v1.1 lagt in evox m8 plus bioset, och installerat superdisc, men jag får bara ut ca 130 gig av min 200 gig hdd. har formaterat g men de visar ändå 0. hur ska man lösa det utan att byta bios?
Last edited by dizazter-mazter; 2005-03-05 at 18:02.
Det går inte att lösa det utan att byta eller patcha M8puls biosen.. Du kan använda Evtool till å patcha om befintlig bios fil så att du får LBA48 support...
hur kan man patcha, kan man patcha bioset medans den sitter inuti xboxen.
finns det verkligen inga andra sätt för jag kan inte flasha om.
Last edited by dizazter-mazter; 2005-03-06 at 00:23.
du får tanka hem evotool........ "ladda" ett bios i det och patcha det.... spara det och lägga det i din c:\bios mapp och sen flasha det i dash med det nya biset..........
okej rätta mig om jag gjorde fel, först starta jag evtool 1.0.9. sen tryckte jag på open och la in mitt bios som är evox m8plus. jag valde igr method quick, sen partition 6 takes rest of the drives. sen tryckte jag spara som och kallade den m8plus. och la in den på hdd på c/bios.
har jag gjort nåt fel och vart trycker man på flash och hur, och ska man formatera med superdisc sen.
nu la ja min patchade bios i c/bios och gick in i sytem utils sen flash bios men de står bara unknown flashtype
kan tillägga att att ja har xbox version 1.6 och spiderchippet, funkar de här för den här kombinationen
Last edited by dizazter-mazter; 2005-03-06 at 13:49.
det ska gå att flash från dasboarden nånstans....... den ska hitta de bios du har lagt i c:\bios mappen.........
kan man flasha i programmet xflash
Kolla i system utils dashboardens flashkommando
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
jag gick in på utils men va ska ja kolla efter pege63, ja vet inte ens vad dashboard är
Dashboard är meny systemet se här bild 1
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
men va e de jag ska kolla efter
du flashar via "system utils flash bios"
pege63: men som jag skrev tidigare står det unknown flashtype när jag gör de
Då har du inte rätt flashtype för minneskretsen 49lf020A med i evox.ini
49lf020*A* är ju tyvärr inte samma som 49lf020 som är den "gamla vanliga" minnestypen för billiga xbox chip.
"Flash = 0xbf52,"Spiderchip",0x40000"
borde hjälpa enligt
http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t355605.html
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tack alla som svara de funka
Bookmarks