Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Chippa en flashad xbox!?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21

    Chippa en flashad xbox!?

    Hej! Jag har en gammal xbox som endast är flashad. Den är flashad med xecuter 49XX (kommer inte ihåg).. Nu hade jag ett duox2 chip över som jag lödde in i den och flashade med m8.bin (512Kb) men nu när jag startar med ejectknappen så startar han ju det gammla flashade bioset och inte "Microsoft orginal" hur byter jag ut det bioset ä nu frågan???
    Xboxversionen är V. 1.1

    //CapTN

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Det är klart den startar på ditt xecuter 49XX.. bios. eftersom du ersatt ditt orginal bios med det. Och när du ska starta den med eject så kör den igång ditt "orginal" bios.

    Enda sättet är väl att flasha om ditt orginal bios eller lägga in ett orginal bios på ditt doux 2 chip.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21
    kan ja inte byta ut de som är på orginalbioset då? och föresten har tankat ner en del orginalbios men vilket är det som gäller till en v 1.1 ? är det bara å ta vilken som helst över 1000 kb? alltså inte 256'orna!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    har du ett chip med en bios bank på 256 kb så ska du givetvis ha ett bios som e på 256 kb.....

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har flashat om min chippade box pga att den startade liven, och ville inte vara med mer..... och alla inställningar ska vara där de är... har flashFXP, kan inte komma åt boxen.. andvände mig av bootcd.nrg och är på 421 231kB.. när jag startar boxen nu så kommer jag till den orginal menyn.. med inställningar för tid, audio osv.. jag vill komma åt min "C:" för det är den jag vill lägga om på nytt... vad har jag gjort för fel? vad kan jag gör? Alla ip, och nätmasker.. och allt sånt stämmer...

Liknande diskussioner

  1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •