Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: HjÄlp!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

HjÄlp!!

hallo boys and girls har ett otroligt problem!

har en xbox med xenium ice lödfrit chip, boxen har fungerat utmärkt tills nu...

får up massa olika fell hella tiden..

1 lampan på framsidan på boxen blinkar röd o grön o en text där det står lämna in din box för bla bla bla vissas..

2 ibland när jag startar boxen så blir det ingen bild alls ock på chipet lyser dioden grön färg och när det står som i 1 fellbeskrivningen så lyser chipet med röd färg...

vet att chippet ska lyssa med blå färg så vet man att skiten kommer o funka...

jag tror att mit chip inte sitter som det ska om man skakade boxen tidigare så kunnde den starta o vara fell fri länge men nu går det inte alls försökte trycka in chipet lite mer if det inte satt som det skulle men ändå blir det dom 2 fellen ibland lysser chippet rött o ibland grönt o då får man ingen bild...

så vad ska jag göra??? ska jag köpa ett nytt xenium ice chip bara o sätta in?? lr måste man ha en ny box? man klarar sig inte utan en xbox när man haft den ett tag. den e ju en underbar allt i ett maskin..

snälla hjälp!!!!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att någon löder fast chippet åt dig istället så blir det nog bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

mm

provade o löda om en lödning (eftersom det bara var en) o sen skruvade in den lödfria adapter lite hårdare o det var samma fell..

ändrarde bank på chipet o då startar boxen o det kommer en grön bild på chipet o sen står det en webb adress o en text blinkar till snabbt i hörnet..

e det så kanske att man kan slänga in en ny bios på den banken så ska det funka sen eftersom den går igång nu och så?

har även provat att ta bort chippet helt o då funbkar boxen i orginal

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har ställt chippet i recovery mode med den switchen. Eftersom du faktiskt får upp recovery mode så verkar chippet korrekt installerat. Ladda hem senaste xenium-OS och följ instruktionerna i filen

http://www.teamxodus.com/modules.php...ownload&cid=15
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

yes

så nu funar boxen satte in ett nytt chip

men nu finns det inga spel o välja i games mappen på hårdisken?

kollade med datorn ochså o den mappen var helt tom fast det står att det bara är 667mb ledigt på disken o då ska ju allt ligga där nånstans?

ska jag fprmatera den med superdisk o börja om med installationen av alla spel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur stor var hårddisken?

Om den var 160GB eller mer så måste du ha samma LBA48 patchar i bioset som du hade förut.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

fixat

så installerade superdisk så nu funkar allt som det ska

har en 160 gb disk

tack för hjälpen Hansi

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är du säker?

Hur står är din F-partition nu?

Eftersom det "försvann" data så har du nog inte samma storlek på den partitionen nu jämfört med vad du hade innan.

Den skall vara 130-150GB ungefär. Är den bara c:a 120GB så använder du inte hela disken.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

ok

det var mellan 120 och 129 ledigt på F:\ efter formateringen med superdisken

så hur fixar man det anndra så det blir som det ska vara?

behöver jag lb patcha biosen?

o isf hur gör man det o finns det en guide

Liknande diskussioner

1. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  2. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 18:34
  3. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 18:26
  4. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 16:48
  5. Spelen fryser sig HJÄLP!