Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: filmer och musik startar inte

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

filmer och musik startar inte

Igår fungerade allt, utan att ha ändrat på något så startar varken filmer eller musik i xbmc, 1.1. När jag försöker starta t.ex. en film så rasslar det till om HD:n i en sekund sedan hänger sig boxen. Vad kan det vara?
    Samma filer fungerar felfritt i Xbox Media Player

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Ingen aning... jag hade testat med att slänga ut XBMC och lägga in en ny version bara... kan ju vara nån fil i XBMC som blivit korrupt av nån märklig anledning.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    du provat att radera Saves från xboxdash för xbmc(0face008 folder e:/udata and e:/tdata) kanske ligger kvar något gammalt och skräpar

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    radera även minnet i MSdashen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Minnet i MSDashen? Du menar under memory? Det är ju samma som att radera mapparna i u- och t-data..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    0face008 är väl XBMC har märkt att om man inte tar bort det även i MSDash under memory så får man kvar sina gammla inställningar från den gammla xbmc
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Testade att ta bort 0face008 mappen i u- och t-data och då försvann även xbmc i memory. Så det ska väl vara samma sak

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    jag har min kvar i memory?
    startar jag om med den nya så har jag kvar mina inställningar mm

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Ok.. å då har du tagit bort båda 0face008? Vet verkligen inte var inställningarna skulle sparas då (förutom i xbmc katalogen då, tog du bort alla filer där i ?).. Känns ju konstigt att ta bort den i memory skulle göra annat än att ta bort mapparna i u och t-data iaf. Är ju enda stället som orginalspel sparar på ju, det är om det skulle finnas nån mer undermapp.
    I vilket fall som helst så försvinner den för mig, har iof inte testat om mina inställningar försvinner men orkar inte.. Kör med senaste IND utgåvan.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    ja två i den ena & en i den andra mappen, men tar jag bort den i memory så nollställs den

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Ok.. Två i den ena? Är det två mappar i u/tdata man ska ta bort?
    Tar bara bort 0face008 i båda.

Testade för övrigt igen och kollade om mina inställningar försvann och det gjorde dom. Startade upp med project mayhem(vilket jag inte använder i vanliga fall) utan några utav mina inställningar, alla profiler var också borta. Dessutom om man kollar i 0face008 i TData så ligger ju alla inställningar plus profilerna i vanliga xml-filer där. Kanske är cachat nånstans på din box. På min försvann alla inställningar iaf

Liknande diskussioner

1. dms ezi -- Skadad diagnostikplatta -- sabbad ps2a
    By wedgehog in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 19:35
  2. Program som inte startar
    By matena in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 15:13
  3. 2.3 lite startar inte
    By Triton242 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 18:01
  4. Att läsa annat än Xbox-spel och filmer i DVDn
    By ConraD in forum X-BOX Hårdvaruforum