Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta från PAL till NTSC i XboxMediaCenter

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Byta från PAL till NTSC i XboxMediaCenter

    Kan man inte på något sätt byta från PAL till NTSC inne i XboxMediaCenter? Med hjälp av något program eller så? Jag har smartxx chip så jag kan gå in och ändra pal eller ntsc via chippet, men då krävs det alltid att jag startar om xboxen så fort jag vill byta! Finns ju något som heter enigmah video switch, men detta är väl bara något som ligger på skiva som man startar upp xboxen med? Jag vill kunna göra det direkt i XBMC menyn!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har enigmah installerat under program. Fungerar utmärkt när man ska skifta mellan pal/ntsc. Programmet finns på superdisc men det går även att hitta på #xbins.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    22
    Varför vill du hålla på och byta hela tiden ?
    Om du bytar med enigmah så kan du bara göra det typ 1000 gånger innan något chip går sönder har ja förr mig.

    Jag kör endast i PAL och det enda som inte fungerat för mig var NTSC versionen av Terminator 3 *nånting* spelet.
    Dom få gånger jag bytar till NTSC är när jag ska köra HDTV med min tft skärm(X2VGA) när jag är iväg på xbox LAN, lättare o ta med sin den än en TV.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Därför att vissa spel inte fungerar att köra i PAL tex Silent Hill 4. Och då vill jag kunna göra detta på ett smidigt sätt! Och att ett chip skulle gå sönder för att man växlar mellan PAL och NTSC är garanterat skitsnack, och om det ändå mot förmodan skulle hända så får jag väl köpa en ny. Inte värre än så...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 14:43
  2. pal och ntsc vid uppspelning av dvd
    By Tjack in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 11:21
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. Hur patcha DVD-backup NTSC till PAL
    By Zigge in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 12:18
  5. PAL - NTSC switch
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •