Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 39

Diskussion: Får ej hälp mycke dåligt

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Får ej hälp mycke dåligt Löst Good company

    tjenare!! Tycker detta företag är mycke dåligt hade enfråg om smartxx men får ej svar för jag inte är kund men jag lär inte bli blivande kund heller jag har köppt ca 6 boxar och det va min mor som köppt chippet och jag fick ej hjälp när det ej fungerade MYCKE MYCKE dåligt rekomenderar ingen att gå hit och köpa saker besviken va blivaden kund ej nu
    Last edited by picko; 2011-10-23 at 21:48.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Mycke gåligt företag

    Man ska vara rädd om blivande kunder då dit finns många alternativ all välja på.
    Last edited by picko; 2005-03-10 at 10:26.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    med sån här attityd lär du aldrig få nått svar i något forum alls....... prova istället att fråga igen......

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    heheh jo

    Men det va så att jag rignde och frågade för jag tänkte köpa en kontrol. Där av attityden tyckte det va mycke dåligt at ej vilja hjälpa...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Det är poängen med att ha ett forum där man kan ställa sina frågor. Om personalen på psxcare skulle sitta och svara på frågor i telefon så hade de inte haft tid med att chippa och har de inte tid att arbeta så får de ingen inkomst och får snart slå igen butiken. Då finns varken forum eller telefon att ställa sina frågor på.

    Jobbar själv med service på datorer och hade hunnit laga betydligt fler maskiner om inte folk hade ringt o frågat "är den klar snart" (ja den hade varit det om jag hade sluppit svara i telefon hela jä#¤"% tiden)
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  6. #6
    Om man till att börja med försöker söka svaret själv innan man ställer frågar så upptäcker de flesta att med en dos tålamod och en skvätt google.se alternativt sökfunktionen på detta forum att man hittar allt som oftast det man söker.

    Om man inte gör det kan man ställa sin fråga vis om att ingen annan har frågat detta förut, när man gjort detta kan man luta sig tillbaka i stolen och vänta på att någon svarar alternativt söka vidare i hopp om att hitta svaret under tiden du väntar på att någon ska ta lite av sin fritid och fixa fram ett svar åt dig.
    XBox | Xenium 2M Ice | 160gb

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att formulera frågan istället för att försöka få någon att tro att våra kunder inte får support...hade du gjort det från början hade detta antagligen varit svaret på din fråga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Arvika
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    jag anser dock att har jag köpt en produkt är det min rätt som kund att kunna ringa till resp. företag jag köpt en produkt av och fråga. Men det är väl upp till varje företag att göra som dom vill.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, som KUND får du givetvis support på de varor du KÖPT.

    Men om du har ett SmartXX chip från någon helt annan firma är det befängt att tro att man kan ringa hit och få hjälp med det per telefon. Skulle vi hjälpa alla "icke kunder" som ringer och har problem med sina chip dom inte köpt av oss så skulle vi inte ha tid att hjälpa de kunder som faktiskt köpt chippet från oss.

    Så, behöver du hjälp, ange kund+order# vid kontakt så får du oftast prata med en tekniker som monterat hundratals sådana chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    saken är ju den att jag skulle köpa en sak och bara ville kolla upp va det kunde vara för fel efter ha 7 superdisk hemma på olika skivor och jar är ej en nybörjare på xbox heller jag har tästat allt bara smart xx jag har problem med
    Last edited by picko; 2005-03-11 at 02:58.

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    En liten sak hehe anmäla för att man har en åsikt är ju inte så BRA eller hur? stället för att lösa en besviken blivande eller va blivade kund så stöter ni bort kanske inte smart bättre kolla upp va som hent eller hur???? Och reda ut saken och kanske få tillbaka kunden kan ju vara bra men töt boort gör d jag lär inte gå hit iaf me detta ni skrivit ingen smart äffärs ide man ska behandla sura me trevlighet ej mer ennu surare miner om man är seriös!!!

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Men om du har ett SmartXX chip från någon helt annan firma är det befängt att tro att man kan ringa hit och få hjälp med det per telefon. Skulle vi hjälpa alla "icke kunder" som ringer och har problem med sina chip dom inte köpt av oss så skulle vi inte ha tid att hjälpa de kunder som faktiskt köpt chippet från oss.
    Detta va nog det roligast fått chippet av min mor och det är köppt hos er trodde hon iaf . Fick ej någon hjälp iaf men men skit samma vill endå ej göra affärer me er och inte min mor heller och ett annat företag hjälpte mig.. De va mån om att få kunder så det blev saker för ca 4000 där me det kunde ni ha fott in men icke slut för min del häär inne hej hopp
    Last edited by picko; 2005-03-11 at 03:04.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Picko om du nu inte precis har börjat med Xb å chip så borde jue kunna lösa problemet själv istället för att gagga om att de inte HJÄLPER dig för att du tänkte köpa saker för 4k..

    Skulle du själv hjälpt ngn om de inte vart kunder hos dig?????

    PS! Det är fritt för dig att handla var som helst.....

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Arvika
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    smartxx e ju busenkelt att flasha, tror du är rätt nybörjare mot vad du säger. För klarar du inte att Flasha ett smartxx eller använda en superdisc, då e de du som inte kan. eller

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jo flacha är väll inget svårt inte löda dit det heller men få boot dc att fungera är klurigt jag 7 st av olika fab samt sorter ingen fungerar ingen vill den boota från lite surt och xbox är ju vanligen den änklaste consollen som finns. att dhippa ps2 är ju med lätt men tar mer tid som tex avslutat tråd då jag ej är sur längre. Men tycke inte att det va så bra iaf men men jag är inte den som är mesig så jag ber om ursäck för mitt utbrott alla kav vi bli sura och ang dubbel post så va det inte meningen .!! P.S så har jag nog lött över xxx boxar
    Last edited by picko; 2005-03-11 at 12:23.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Du verkar ha andats in en massa ångor när du lött dina boxar...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Om du har lött xxx antal boxar varför ringer du då inte till dem där du har köpt dina xxx antal chip för support? Eller har du fått utbrott där med?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dkcp
    Du verkar ha andats in en massa ångor när du lött dina boxar...
    I det här forumet försöker vi ha överseende med besökare som inte skriver 100% korrekt stavning/meningsbyggnad/osv eftersom våra kunder ofta inte har svenska som modersmål, kanske saknar datorvana, eller har dyslexi e.dyl.

    Man är välkommen ändå :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av picko
    jo flacha är väll inget svårt inte löda dit det heller men få boot dc att fungera är klurigt jag 7 st av olika fab samt sorter ingen fungerar ingen vill den boota från lite surt och xbox är ju vanligen den änklaste consollen som finns. att dhippa ps2 är ju med lätt men tar mer tid som tex avslutat tråd då jag ej är sur längre. Men tycke inte att det va så bra iaf men men jag är inte den som är mesig så jag ber om ursäck för mitt utbrott alla kav vi bli sura och ang dubbel post så va det inte meningen .!! P.S så har jag nog lött över xxx boxar
    Vad har du för brännprogram?

    Vad använder du för media?

    Vi använder traxdata dvd-r som vi bränner i 2x hastighet. Det är sällan någon xbox vägrar boota från dom, och skulle det inträffa plockar vi fram en modifierad samsung sd-612:a :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Nu är problemet löst iaf ringde ett ställe och d löste det år mig tackar iaf hej hopp slut på ståden här och nu

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Arvika
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    själv bränner ja på WhiteTop DVD-R i 12x, aldrig en cd som krånglat, bränner med Nero & kör isona i SimpleX eller Qwix

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tror att det här är ett fejk. Han skojar med Er

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, eller så var det något "pucko" men han kunde inte stava till det? :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Man ska inte kasta sten i ett glashus säger jag bara!!!!! detta va ett litet problem med en krätts på chippet om ni så ville veta!!! Puckon kan ni vara själva isf!!!!!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man skall inte kasta spjut i radhus heter det väl :-) Och inte lukta en gammal hund i stjärten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Ge dig nu Picko....

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    det är inte jag som ska ge mig jag har redan sagt att denna tråd ej behöver vaa här och att jag inte är sur längre men blir det när folk fortsätter att holla på bättre att låsa skiten istället så an inte behöver få mail att någon har skrivit något helt onödigt här om man stör sig på den fan ta bort den då då inte så svårt eller? så det är nog ni som ska ge er jag har gort det om man läser högre upp!!!

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Hansi plocka nu bort denna tråd nu så e det klart...

    Picko skulle nog uppskatta det..

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    haha hela den här tråden är ju ett stort j**** skämt....haha

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om man inte vill ha email varje gång någon skriver i tråden så kan man gå in i kontrollpanelen i forumet och stänga av prenumerationen.

    Eller så låter man bli att skriva egna inlägg, jag är rätt säker på att man bara får email första gången någon postar efter att man själv postat senast.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  3. Får fler fel när 1.6 bios flashas??
    By Henke_Bergström in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 09:09
  4. Får inte kontakt med ps2 servern
    By Siberius in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 08:12
  5. Messiah 2 PRO - får det inte att funka
    By jimpoo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 21:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •