Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Cdrwin suger...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Angry Cdrwin suger...

    Hej!
    Jag har precis gjort en backup, men den vägrar fungera...jag laddade ner den o sedan bränt den med cdrwin...loada .cue filen o sedan bränt på 2x...och jag använder svarta skivor...har ps2:a med monterat messiah chip...
    Vad har jag gjort för fel?
    Snälla hjälp mig!
    //Gabi
    Ps2 Power

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    du kan ha haft otur vissa spel behöver patchas för att det ska gå igång.

    vad heter din brända skiva när du stoppar den in i cd-spelaren i datorn??

    om den heter spelets namn och innerhåller mappar och filer så har du lyckats med brännigen i allafall.

    ps: cdrwin är inte alls någe dåigt

    och köp "billigare" skivor jag kör mina spel på pclines cd som jag köper billigt på elgiganten för 369:- för 100 st.
    så har du råd att ha lite misslyckade också de svarta skivona (som jag ibland använder till psone spel) kostar ju för tusan 10 kr st.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Behöver man patcha om man har Messiah?!
    Konstigt för jag har hört att man inte behöver patcha någon spel.
    Spelet som jag brännde heter Fireblade...
    Det här är vad det står på cd´n när jag ska komma in i själva skivan: SLUS_201.98
    Och det finns massa mappar bla modules, artwork, data, system o nån fil som heter "SLUS_201.98"
    Men när jag ska starta spelet så kommer det bara fram nån minneskort...har jag gjort fel??
    Isåfall vad...jag ska snart bränna Sven Göran Eriksson World Challenge...ska jag göra något speciellt??Patcha eller nåt...den är nerladdat.

    Ps: Jag köper de skivorna (pclines)

    //Gabi
    Ps2 Power

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Har du fått någon ps2-backup att fungera??
    En polares polare hade samma fel med ps2-skivor, ps1r fungerade felfritt men med ps2rna blev tv:n bara svart eller så kom minneskortet fram, eller den rosa bakgrunden med meddelandet" sätt i en ps1 eller ps2-skiva.
    Felet blev avhjälpt av psxcare kostnadsfritt, då det var de som hade monterat hans messiah, tror att det var någon kabel som inte hade blivit rätt ilödad, de hade liknande fel på andra maskiner också enligt detta forumet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Exclamation

    Ja d har jag...*******.com har prövat några backups o dom funkade bra...men problemet är att MINA inte funkar...vad har jag gjort för fel?
    När jag bränner me cdrwin så kommer meddelandet "succesfully completed" då har jag väl gjort rätt?
    Fast jag har Fireburner men vet inte hur man gör...snälla kan nån hjälpa mig?
    Kan nån förklara EXAKT hur man gör?
    Stegvis!Snälla!
    Ps2 Power

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Sorry, men jag måste bara fråga, e du och daniel_e53@hotmail.com samma person!??!?!?

    Hur som helst, om du har en knäckt version av cdrwin så kan det mycket väl vara så att den säger att allt gick bra, men det ändå blev fel...

    Nu är det så att jag har V2.0 beta 4 av fireburner, och om du inte har den så får du hitta liknande funktioner i din version

    Kör igång Fireburner
    Högerklicka i den stora vita rutan som kommer fram
    Välj "Load Cuesheet"
    Leta upp din cue-fil och välj den
    Högerklicka i den vita ytan igen och välj "Burn"
    Om den frågar om du vill bränna så tryck på OK
    Låt den bränna klart
    Plocka ut skivan
    Skriv på den vad spelet heter
    Starta upp din PS2:a med kopian
    Klart

    <small>[ 10 July 2002, 03:29: Meddelandet redigerat av: Game_Freak_se ]</small>
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Post

    Hej! nej vi är inte samma person! jag vet hur man patchar mm men inte den som behöver hjälp...
    på detta forumet..
    mvh Danne

    <small>[ 20 July 2002, 07:05: Meddelandet redigerat av: daniel_e53@hotmail.com ]</small>
    daniel_e53@hotmail.com

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    skumt, jag har inte brännt fireblade men jag får samma fel på vissa av mina spel typ som Tekken4(pdx-tek4) och THPS3(kal-ton3) Asså det att minneskorten kommer fram i typ 1 sekund och sen kommer det upp jävla röd bakgrund "insert ps1 or ps2 format disc". O en till jävligt störande grej är att på ett av mina spel kom felgrejen upp typ 2 gånger, sen tredje gången jag testade funkade spelet perfekt. Askonstigt. Har ett PS2 med Origa o jag bränner med Nero. Det e bara spel som jag brännt själv som d e strula me, oftast e det bra, men ibland blir dom mongo.

Liknande diskussioner

  1. RealityPlayer suger?
    By Frallan in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 23:43
  2. cdrwin
    By jappen2 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 10:46
  3. CDRwin under XP?. Funkar ej!. Annat Prog?
    By grantrytare in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-18, 19:47
  4. cdrwin problem
    By sogge in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-01-23, 14:18
  5. Final Fantasy VIII - cdrwin + patch...
    By Snooze in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-23, 11:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •