Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Får inte igång Dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Får inte igång Dashboard

    Hejsan
    Jag har följt guiden som finns här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19899

    ""
    Hämta hem programmet bios_pro_generic_flash_disc_1_2.zip och LÄS info filen som ligger med, det är jätte viktigt.

    Finns här: hem,bredband,net/brother_b/bios_pro_generic_flash_disc_1_2.zip

    Hämta hem biosfilen här: hem,bredband,net/brother_b/m8_Bios_(256k).rar

    m8.bin = alla maskiner upp till V1.5
    m8_16.bin = V1.6 !!! OBS VIKTIGT !!!

    Gör den större med ett enkelt dos kommando:
    copy /b biosfilnamn+biosfilnamn bios.bin
    e.g
    copy /b m8_16.bin+m8_16.bin bios.bin

    Hoppas att detta löser de problem som jag tyckte uppstod.

    Eftersom man tydligen inte får ha direktlänkar på denna sida så får ni lov att byta ut kommatecknen med punkter.

    Till admin :

    Det är verkligen svårt att hjälpa till när man tydligen inte får skriva vilka ord man vill och inte ha direktlänkar..

    Jag var tvungen och byta namn på filen och ha komma tecken istället för orginal..
    ""

    När jag startar xboxen så kommer det upp en screen som liknar orginalet men med biosets röda logga (kommer inte ihåg texten) Men sedan kommer jag vidare till MS Dashboard... tror jag.. ser ut precis som den vanliga iaf. Jag antar att det inte ska vara så? Själva chipet ser ut att fungera då jag kan lira spel köpta i malaysia, vilket jag inte kunnat innan. Det verkar som om bios inte laddar dashboard korrekt? Någon som vet vad det kan vara för fel? har jag fel bios?

    Jag har antingen xbox v1.4 eller 1.5 Tror det är 1.4

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har väl inte installerat någon annan dashboard än ms dashboard än :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jo jag letar för fullt på internet och börjar komma fram till att allt ändå är i sin ordning

    men kan man fråga vilket dashboard som är mest använt? Är det EvoX eller? Eller gör det ingen skillnad vilket man använder?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Evo-x är nog mest använt för att det var först och för att det innehåller funktioner för att flasha bios m.m.

    Annars rekommenderas avalaunch, xbmc, unleash-x m.fl.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 13:38
  2. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  3. får inte igång craxtion!
    By Luffaren in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 13:04
  4. Får inte svenska å,ä,ö på subtitlen.
    By Jimbo64 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 23:35
  5. Får INTE igång nätverk mellan PC och X-box
    By swemag in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 10:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •