Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Varningar inte välkomna?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Varningar inte välkomna?

Jag försökte tidigare att göra ett inlägg med en varning för en firma som inte sköter sina åtaganden.
    Dock censurerades det så hårt att det gick inte att få någon behållning av inlägget så jag raderade det.
    Är det inte ok och varna sina medmänniskor för oseriösa firmor?
    Ärendet ifråga är anmält till ARN så det är inte frågan om något lösryckt dravvel och pajkastning.
    De har tagit emot ett spel från mig med garanti för att reparera det för tre månader sedan och sedan dess har jag inte sett spelet. De svarar inte på email och telefon heller!
    Tycker det är tråkigt om någon annan skall hamna i samma bekymmer som jag när de kunde avstått från att göra affärer med firman om de fått informationen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det blir ju lite fel om vi i vårt företags supportforum skall förbjuda reklam för konkurrerande företag men samtidigt tillåta negativ kritik, varningar osv.

Det är ju även så att tillåter jag sådana "varningar" osv måste jag tillåta det företag som det berör gå i svaromål. Och jag slipper gärna representanter från andra företag som skriver om hur förträffliga dom är i mitt forum.

Använd någon mer "allmän" tv-spels sites forum istället. Eller något prisjämförelseforum som t.ex. pricerunner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Okej, jag förstår ditt dilemma.
    Hoppas bara att fler inte råkar illa ut, det är drygt som tusan och hålla på med såna problem.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Räcker ju med att säga "Handla av PSXCARE så slipper du bli blåst"

(Men nu får jag väl på huvudet från de kunder som råkat ut för att deras konsoller av olika anledningar blivit liggande här i flera månader...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Jojo, allt kan ju hända. Men är man bara ärlig och lämnar en anledning till varför ens spel inte kommer tillbaks istället för att inte svara på telefon och email så ser jag inga problem.
    Lovad reparationstid 4veckor men hittils har jag inte fått något spel.
    Men vi får väl se vad ARN säger.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, efter 4 veckor så börjar ju det där med skälig tid för garantiåtgärd vara passerat.

Du bör ju ha rätt att åtminstonde kräva tillbaka din konsoll i det skick den var i när du skickade in den. Alternativt ersättning om du kan bevisa att det är "dom" som skadat den.

Men är "dom" inställda på att betala så lite som möjligt tror jag att dom kan välja att ersätta dig enligt den praxis som finns för värdeminskning precis som försäkringsbolagen gör. Så var din PS2:a 3-4 år gammal får du kanske bara 500:- för den (har inte koll på exakt hur det räknas, jag behandlar inte mina kunder så)

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Den är inte 1 år gammal, köptes färdigchippad med Ripper2Gold den 14/4 -04.
    Jag har föreslagit dem att skicka tillbaka den till mig så att jag kunde skicka den till er tillexempel (jag var faktiskt i kontakt med er innan jag kom på att det fanns garanti på den) men de svarar inte ens på mina mail.
    Jag undersöker just nu möjligheterna att anmäla dem för stöld alt tillgrepp eller bedrägeri.
    Men när den kommer en PS2 ifrån mellersta Skåne till er då vet du att jag fått tillbaka den.
    Mvh
    Saab99

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    OK, du har köpt den av dom.

Dom har rätt till två reparationsförsök.
    Skälig tid för reparationsförsöken kanske 4 veckor per gång.

Om du får vänta mer än 4 veckor eller det krävs fler än 2 reparationsförsök har du rätt att häva köpet. Du bör även ha rätt att få alla omkostnader (frakt osv) ersatta.

Är dom helt oseriösa hjälper inte ARN ett dugg, då det är frivilligt för ett företag att följa ARN:s rekommendation.

Då måste du själv agera, antagligen är det en stämning till tingsrätten som gäller. Om du drar på dig en massa kostnader för sådant och det hela slutar med att företaget går i konkurs så har du bara förlorat en sjuk massa pengar på din PS2:a.

Jag hoppas det löser sig iaf.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Hansi, idag fick jag tillbaka vårt PS2!

Men inte fan funkar det med backuper! Det som händer när jag startar ett sådant spel är att "PLAYSTATION2" loggan kommer fram sedan händer inte mer.
    Lappen jag fick med står det följande................

Utfört.
    Romeo mod
    4 bens klippn. LA
    LA fix chip
    Laser utbyte

Vad betyder detta? Har de bytt chip till nått Romeo eller?
    Kan du hjälpa mig att tyda detta?
    Jag tror jag skickar upp det till er för tillbaka till vansinnesfirman skall det inte iallafall.
    Saab99

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Romeo har med laserfixen att göra.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom dom iaf försöker hjälpa dig så tycker jag du ger dom ett försök till och blir det inte bra då kräver du pengarna tillbaka. Det är helt fel att blanda in ett företag till, för då blir det bara en massa bortskyllande till höger och vänster och du riskerar att inte få vare sig en fungerande PS2 eller ersättning.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    I helvete heller, om du ursäktar språket. Jag har jagat dem ända sedan i början av Januari utan att de svarat på mina mail eller telefonsamtal. Och helt plötsligt dyker spelet upp, och fortfarande utan att fungera.
    Nä då betalar jag hellre pengar ur egen ficka för att få det lagat än att skicka dit det igen och vara av med det i över 3 månader.
    Jag provade samma skivor som jag spelade innan det pajade utan att det startar. Vår nya PSTwo med DMSLite sluger de skivorna utan att sucka (Princo).
    Kan du tippa på vad det skulle kunna vara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan vara vad som helst och kosta hur mycket som helst att felsöka och åtgärda.

Eller så är det bara något som lossnat :-)

Liknande diskussioner

1. Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!
    By Manderlore in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 23:31
  2. Bootar inte
    By sniperwolf in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-06-25, 02:33
  3. Kan inte flasha med Xecuter2 4978! HJÄLP!!
    By Peter.nilsson in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 14:34
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  5. Nej... det här blev inte bra...
    By asmodean in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2002-04-18, 21:17

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner