Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Skivorna blir repiga...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

Angry Skivorna blir repiga...

De e så att alla skivor jag lägger in i min box får små fina repor på sig...dom blir i boxen när skivan snurrar...
    Bör tillägga att jag av principskäl är extremt rädd om alla mina skivor o jag avskyr repor o finger-avtryck så detta är ett mycket frustrerande problem för mig!

Har tagit isär läsarn o kollat men inte hittat något uppenbart fel, fanns inte nån skit däri heller...
    Har en Thompson läsare...nån annan som har liknande problem eller vet vad som kan vara fel?

Eller e de lika bra att lägga ut pengar på en ny spelare?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Ingen som har haft liknande problem???

Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Respekt
    21
    jag kan tänka mig att dina skivor blir repiga pga att din Thompson läsare har
    förstark laser och då blir skivorna repiga.Byt till en helt ny läsare då blir skivorna inte repiga.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla som sett en laser i en dvd-spelare lysa så starkt att den repar skivorna räcker upp en hand...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    lol..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Tackar Hansi för det då jag även själv tyckte att det lät väldigt osannolikt...
    Eders allvetande nåd har möjligtvis inte en egen idé om vad som kan vara orsaken?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, har aldrig råkat ut för det på annat än på gamla PS2 där något fel kunde göra att den började svarva skivor. Och då blev det inga små repor... Jag vet inte exakt vad som orsakade detta tyvärr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Då får man väl tacka för det i alla fall...
    Än så länge så fungerar fortfarande spelen så de e ju ingen katastrof...men de blir värre ju mer man spelar...

Får väl skaffa en ny läsare om det förvärras...
    Om de inte e så att ni på psx har lust att ta en titt på läsarn om jag kommer förbi med den nån dag...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Har du kontrollerat att det inte ligger nåt skit inne i DVDn? Öppna upp släden och blås lite för att få ut eventuellt damm. Passa även på att köra en rengöringsskiva och se om det blir bättre.

Lycka till.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Insåg precis att du ställt denna fråga tidigare och jag åxå har svarat på den tidigare.. .. har du kört en rengöringsskiva som jag rekommenderade då?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Har inte kört nån rengöringsskiva än...inte fått tag i någon...
    Har däremot haft isär spelaren o allt verkade vara ok däri, ingen skit eller damm som jag kunde se...

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Hur bra blir det?
    By El Wimpo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-09-20, 17:11
  3. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  4. Fixa repiga skivor?
    By Devion in forum X-BOX Spel/Mjukvara