Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur lägger jag in dashboard?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Hur lägger jag in dashboard?

    Tja.
    Jag har ett smartxx v2 installerat i mitt v1.0 xbox. Jag har också flashat ett bios som är Evox_M7 och det fungerar bra. Men hur lägger jag in ett dashboard som t.ex. Evolution X. Jag har laddat ner en fil som heter evoxdash.xbe . Jag har brännt ner filen och lite andra filer på en cd-rw skiva.

    Hur lägger jag sen in och börjar använda dashboarden?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att göra en kopia av evoxdash.xbe som du döper till default.xbe istället på din cd-rw.

    Redigera evox.ini så att du har en användbar ip-adress för ditt nätverk.

    Då kan du boota på skivan och ftp:a in samma filer till c:\ på boxen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Redigera evox.ini så att du har en användbar ip-adress för ditt nätverk.

    Då kan du boota på skivan och ftp:a in samma filer till c:\ på boxen
    ojoj.. förlåt med jag känner mig helt lost...
    1. Boota på skivan? Vad innebär det och vad är det jag ska göra?
    2. Ftp:a in samma filer? Måste jag koppla ihop den med datorn? Hur gör jag det och vilka filer är det i så fall?
    3. Vad är det jag ska ändra i evox.ini?

    FÖrlåt om jag är för jobbig, men jag förstår inte riktigt
    Last edited by f_gordon; 2005-03-12 at 01:04.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök reda på superdisc 3.7rc8 via något fildelningsprogram istället så kan du installera via menyer istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    OK, det verkar väl lättare... Jag har hittat den ok håller på att ladda ner den nu.
    Hur ska jag sen bränna in filen på en skiva? Filen Superdisc 3.7rc8.iso är 814.63 MB och jag har bara Cd-rw- brännare och skivor. Hm.. Kan man bränna filen på något sätt i Nero som en cd-bild eller nåt eller hur ska jag göra?
    jaja.. Startar den direkt när man sätter i den i xboxet sen eller vad händer?

    Tack på förhand hansi du e grym

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök efter "lite" versionen om du lever kvar i 80-talet och inte skaffat dvd-brännare :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hehe, ett till medelande på 80-talet :-)
    Men hur ska jag bränna .iso filen, räcker det med att jag bara bränner in filen på en skiva och vad händer sen?

    En fråga till... ´Vad är Console_Disc_v2.1b.iso och SlaYer´s Evox Auto-Installer för något? Är dessa något liknande som man kan använda istället?
    Eller vad rekomenderar du?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda vilkens om helst av dessa skivor. Bränn filen på skiva, boota boxen, välj www.psxcare.com, välj install evo-x
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  2. Hur ska jag göra??
    By The_B_Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 11:50
  3. hur ska jag göra med dessa fel?
    By Daniel_25 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 17:42
  4. Mitt Dashboard är skadat - hur kan jag ersätta det?
    By Akki in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 13:24
  5. Hur lägger jag in MSDashboard?
    By krysset in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •