Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Har endast DVI-ingång på projektorn

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22

    Har endast DVI-ingång på projektorn

    Har dom här ingångarna:
    http://www.plus-vision.com/en/produc...terminals.html

    Har kollat runt massor men inte hittat vad som behövs för att få ut HDTV från boxen. Finns det nån component>DVI-adapter?

    Om jag försått rätt så skickar inte boxen ut digitalvideosignal och kan egentligen inte utnyttja DVI?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver bara en YPbPr kabel till din projektor (komponentvideo)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Ok. Behöver ca 10m kablage. Är det High Definition AV Pack samt extra kablar som ska inhandlas? Eller har jag fattat fel, har ni det som behövs isf?

    Såg att det även är digital optisk ljudutgång på den vilket behövs för att jag ska kunna köra in ljudet i receivern.
    Nu kör jag med S-Video samt toslink för ljud.


    Tack för svaret!


    Mvh
    /Andreas

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, HD packet, en uppsättning 10m komponentvideokabel (=3st vanliga videokablar...) samt en specialkabel till din projektors fåniga multi-kontakt. Den sista kabeln får du rådgöra med någon som säljer den projektorn om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Tack! Då är jag med. Blev också konfunderad över den fåniga multikontakten
    Fanns ingen adapter/kabel med i väskan,kollade runt lite, antar att det är en sån här jag behöver?
    http://www2.dvigear.com/noname4.html

    Större bild:
    http://store1.yimg.com/I/dvigear_1833_2605346

    Köpte ett HDTV advanced av pack samt 10m extra component videokablar, hade läst här i forumet att det skulle vara honor på HDTVpack men icke. Måste man ha en förgrening för att kunna förlänga dom?

    Tack för hjälpen!
    Mvh
    /Andreas

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är honor på original microsoft advanced hd pack. Honor + en uppsättning kablar på c:a 2 meter du inte har någon användning för då du skall använda 10-meters.

    Det du länkade till var en RGB-kabel med h+v sync (RGBHV). Du skall ha en komponentvideokabel "YPbPr".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PROJECTOR Q&A

    Q : Are there any longer RGB, Video and component cables available?

    A : RGB, Video and Component cables are available in lenths of 5 and 10 meters.
    For detailed information please contact purchase location or PLUS Vision Servce and Support Center
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Har kollat runt på nätet som en galning men inte lyckats hitta någon adapter/kabel, däremot flera som har/har haft samma problem. Ska kontakta PLUS kundtjänst som du föreslog.

    Ett problem fortfarande dock. På den HDTV Advanced pack jag har så är det inga "lösa" 2-meters kablar. Sitter ihop i en förgrening så jag kan inte byta till längre. Har jag fått en äldre/nyare version? Kan ta en bild på sladden och lägga upp senare ikväll så jag inte blir idiotförklarad
    Eller går det att byta på nåt sätt som jag inte kan se?


    Mvh
    /Andreas

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det MS original du har eller något joytech/logic3?

    De vi brukar sälja heter iaf inte HDTV Advanced pack utan Advanced HD Pack.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Det är MS original:
    Denna:
    http://www.*********.com/prod.php?id=5134

    Vet att det på den bilden är separata kablar samt adapter men inte på mitt? Kan det vara nån ny version?
    Köpte det på *********, allting sitter sammankopplat med en, i brist på bättre ord, sockerbit. Inga lösa delar.

    Ok, gick inte att länka till konkurrent
    Men det är iaf på w e b h a l l e n och det är original
    Last edited by Gumman; 2005-03-15 at 14:59.

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Har en exakt likadan kabel som dig....trodde ja skulle få den me dosan som man bara pluggar in komponentkablarna i men inte de!!

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Vad ska man göra då? La ut 400:- på en helt meningslös kabel, kan inte ha projektorn och xboxen 2m ifrån varandra

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Nä jag menar de å troru ens min funkade??
    SKa inte köpa en pinal därifrån nå mera!! hålle rpå ringer nu å ska skicka tillbaka den!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Funkade den inte ens? sunkigt! Kan du inte posta här och tala om vad dom säger?? Vill också lämna tillbaks den.
    Falsk marknadsföring om dom inte säljer det som visas på bilden. Vad tror du, är det en kopia eller har MS börjat tillverka olika typer av HD pack?

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Men alltså på bilden visar de juh klart å tydligt att de är me dosan!!´
    Men sen när man får hem den så är de en sketen kabel...me 3 rca..!
    Dom här psxcare borde juh veta om de kommit nå nya sådana kablar lr??

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Absolut, syns på bilden att det är separat. Såg inte att den jag köpt inte var utformad så förrän jag öppnat paketet. Men vad sa dom? Kunde du lämna tillbaks den?

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Jo exakt samma för mig...väntar ännu på svar från dom!
    Försökte ringa men de var stört omöjligt!!
    Skriver så fort jag fått svaret!!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Hej!

    Hört nåt från dom än?

    Funderar på att sticka dit i helgen och tjata på dom.

    Har iaf hittat en component>DVI-I kabel/adapter för min projektor. Dom hade på www.demovision.se som är återförsäljare för PLUS i Sverige. Kommer att gå på ca 600:- inkl moms/frakt/postförskott. Kablar är inte billigt, får hoppas det är värt det när jag väl får allt på plats.

    Tackar Hansi och Gortex för hjälpen!

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    TJenare!!

    Jo dom hörde av sig...men han hänvisade till någon annan (ovanligt). =)
    nånå får väl försöka hitta en annan kabel så ja slipper låta xboxen hänga i komponent kablarna under projektorn typ =)
    Nä kalbar e inte de billigaste...köpte en 8m komponent kabel å lite högtalar kablar å de kostade skjortan!!!!! så just nu får de bli lungt me handlandet ett tag =) man får ta lite då och då!!
    Hoppas du får till bilden sen så du får njuta xboxen lite =)
    Hare!!!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick hem en sändning av den japanska original Advanced HD pack igår. Den har precis som vanligt en klump med "honor" där du kan koppla valfria komponentvideokablar samt en uppsättning c:a 2 meter långa lösa kablar.

    Kom å köp :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    BRA! då måste man nästan göra en beställning!!

Liknande diskussioner

  1. Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 12:23
  2. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  3. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  4. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  5. Måste jag har matrix-chip?
    By XGUY in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 09:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •