Skall installera Evolution-X men har inte super-disc och kan heller inte fixa den...så går det att lägga in bara dash:en på en cd och installera det så, och i så fall hur gör man då??
Skall installera Evolution-X men har inte super-disc och kan heller inte fixa den...så går det att lägga in bara dash:en på en cd och installera det så, och i så fall hur gör man då??
Varför inte bara FTPa över den till xboxen
Kan ju FTP:a över den eftersom jag inte har någon/något FTP program i boxen ju!Original inlägg av pege63
OKi trodde du ville bara uppdatera jo den finns en Cd Installation EvolutionX v3935 i NRG - Nero format, vill du jag mailar dig den? (1mb)
Ja snälla kan du göra det så vore det ju hur bra som helst.Original inlägg av pege63
johnny.o@glocalnet.net
Kan du maila mig den också?Original inlägg av pege63
![]()
vanliga mailen om du har kvar den?
Funkar ju inte boxen kan inte läsa cd-rw skivan...har en Tompson spelare och kör med maxell cd-rw 80min har kört den i nero och brännt den med 4x men den kan inte läsa den!
Ha tålamod. På vissa Thomson DVD kan det ta upp till 10 ombootningar innan den sväljer CD-RWn!
Se till att du bränner på lägsta hastighet.
Hahahaha tack för all hjälp nu funkar allt jätte bra...vill bara kunna ändra språk, går det i Evo-x 3935??Original inlägg av odin
Nej men du kan ju ändra menyerna & skriva på svenska tex under:
Section "Root"
{
Item "DVD Spelaren",ID_Launch_DVD
Item "Media Spelaren","F:\apps\xbmp\default.xbe"
Item "MS Dashboard",ID_MS_Dash
Item "Omstart",ID_Quick_Reboot
Item "Stenga av",ID_Power_Off
Section "System Utils"
{
Item "Instellningar",ID_Settings
Item "Flasha BIOS",ID_Flash_Bios
Item "Backup",ID_Backup
Item "Skins",ID_Skins
Tack så mycket, nu fick jag fix på det!
hej, jag såg att du skickade Evolution-x till en kile här, undrar om du kan skicka den till mig oxå??
mail:asmir1980@*******.com
tack
Vore evigt tacksam om jag pckså kunde få EvolutionX v3935 utav dig. Den andra jag fick var på franska. Mvh- P ajkan![]()
wiktor_="/¤&=)/¤@*******.com
Last edited by Pajkan; 2004-03-08 at 11:18.
Det är lätt att göra om det fr Franska till engelska det du skall göra e att skriva om din evox.ini. Kopiera den rätta storleken av evox.ini över den du har i xboxen. Jag har mailat dig dom just nu.
Har du en liten han dvs orginal HDn skall du använda evoxsmall
har du en stor hd skall dy använda evoxbig.
hur öppnar jag cd_light och lägger in filen.?? Tack för hjälpen!!
I Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. bränna
Okej men hur lägger jag in "evoxsmall" i Evox (Nero) filen??
Först bränner du ut NRG iso filen med NERO på en CD-RW skiva (memorex), sen lägger du in den skivan du brännt i xboxen & bootar om.
Installera in evoxdashen enligt anvisning på skärmen, knepigt är på FRANSKA![]()
Sen när det är gjort går man in på "system utils" (Utilitaires Systeme) på evoxdashen lägg in IP nr spara gå ur boota om.
Du kan kopiera in följande under:menu
[Menu]
Section "Root"
{
Item "MS Dashboard",ID_MS_Dash
Item "Reboot",ID_Quick_Reboot
Item "Power Off",ID_Power_Off
Item "Trainers",ID_trainer
Section "System Utils"
{
GÖR EN BACK UPP PÅ EVOX.INI FILEN PÅ BOXEN FÖRST
Last edited by pege63; 2004-03-08 at 13:28.
PEGE63, kan jag också få cd installationsfilen för evox? cf_lie@*******.com
ja kan inte skicka dig den, menm om du har msn så kan jag hjlpa dig!
adda mig ,, asmir1980@
Din email på hetamailen kan inte taemot så stora filer 1.6 MBOriginal inlägg av CF Lie
vill oxå ha den team88@telia.comOriginal inlägg av johnny_o
ni kan nog inte ta emot så stora filer ca 5mb
jodå, prova tack.
har jag gjort fick en daemon svar går ej
tjenare!Original inlägg av pege63
skulle du kunna skicka den filen till mig?
lillskarre@tiscali.se
jag chippade min x-box hos psxcare men dom har nog glömt lägga in evo-x mfl apps!!Original inlägg av pege63
har ni kanske glömt installera evo-x och
fick hem min x-box med alladin live chippet
när jag startar upp (>1sek ) så kommer en skärmbild med psxcare till vä i bild men sen hoppar den till ms dashboard efter ngr sekunder
(ingen evo-x meny!!)
(har ingen cd eller dvd i boxen när jag startar)
annars funkar boxen som den gör i orginalskick
men jag har ju ingen nytta av chippet...
vad göra??
installera själv via disk?
Du får nog ringa dom direkt ring PSXCARE
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
EvolutionX v3935 nrg Skulle någon vara snäll och skicka den till mig. jaas@rixtelecom.se
Last edited by jaas; 2005-03-10 at 10:10.
bara ladda ner fr Google ju varför skicka![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks