Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Frågor om HDAdvance

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0

    Arrow Frågor om HDAdvance

    Jag har några frågor ang. HDAdvance (i första hand 2.0)

    OBS! Jag har inte chip och jag tänker inte skaffa något, därför är jag intresserad av just HDAdvance.

    1. Jag har en PAL-PS2 (vanliga modellen, ej den slimmade), kan jag lägga in japanska/amerikanska spel med denna? Fungerar det att spela importspel med HDAdvance?

    2. Enligt hemsidan fungerar inte DVD-9-spel med HDAdvance - vad innebär detta? Vad är DVD-9 spel? Några exempel? Hur stora är dessa?

    3. Eftersom det inte går att lägga in brända spel med skivorna (om man inte har chip), kan man lägga in spelen via en dator i stället, så att man inte behöver ett chip?




    ------
    Jag har också ytterligare en fråga:

    Finns det någon möjlighet att använda HDAdvance eller liknande på en SCPH-70004 (version 12) PS2 (slim). Vad jag menar är: finns det någon möjlighet alls att använda en hårddisk till PStwo? Finns det inte en officiell HDD till denna modell?
    ------


    Snälla, svara på dessa frågor eftersom jag (efter en hel del läsande på alla möjliga sidor) inte kan hitta några vettiga svar på dessa frågor.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22
    1. Du kan lägga in dom via datorn eller med swaptrick
    2. Dvd-9 spel är dvd med 2 lager. De är bara några spel som är dvd9 t.ex gt4. Vissa funkar om man rippar ner dom till dvd5 finns guider
    3. ja, sök

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    20
    Du kan ladda hem Usadvance för att kunna använda en extern hdd till pstw0an(den slimma)

Liknande diskussioner

  1. HDadvance på internet med usb nätverksadapter??
    By oflax in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 21:30
  2. HDadvance skillnad mellan v1 och v2?
    By acke_88 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 18:17
  3. HD Advance 2.0
    By Jimmz in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-10-22, 13:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •