Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Frågor om HDAdvance (rätt tråd)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0

    Arrow Frågor om HDAdvance (rätt tråd)

    (Ledsen för att jag gjorde en likadan tråd på ett annat ställe - jag såg inte att detta forum fanns.)


    Jag har några frågor ang. HDAdvance (i första hand 2.0)

    OBS! Jag har inte chip och jag tänker inte skaffa något, därför är jag intresserad av just HDAdvance.

    1. Jag har en PAL-PS2 (vanliga modellen, ej den slimmade), kan jag lägga in japanska/amerikanska spel med denna? Fungerar det att spela importspel med HDAdvance?

    2. Enligt hemsidan fungerar inte DVD-9-spel med HDAdvance - vad innebär detta? Vad är DVD-9 spel? Några exempel? Hur stora är dessa?

    3. Eftersom det inte går att lägga in brända spel med skivorna (om man inte har chip), kan man lägga in spelen via en dator i stället, så att man inte behöver ett chip?




    ------
    Jag har också ytterligare en fråga:

    Finns det någon möjlighet att använda HDAdvance eller liknande på en SCPH-70004 (version 12) PS2 (slim). Vad jag menar är: finns det någon möjlighet alls att använda en hårddisk till PStwo? Finns det inte en officiell HDD till denna modell?
    ------


    Snälla, svara på dessa frågor eftersom jag (efter en hel del läsande på alla möjliga sidor) inte kan hitta några vettiga svar på dessa frågor.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    kan svara på två av dina frågor.

    2. DVD9 är dual layer skivor. Ett exempel är gran turismo 4

    3. tror det går. använd ett program som heter "winhiip"

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sist jag kollade hade det inte kommit någon hd-loader (usb loader) till PS TWO även om det påstås vara på gång.

    Du kan lägga in japanska/amerikanska spel, dock ej direkt via din ochippade PS2 utan via en chippad ps2 eller genom att använda något av de program som kan ladda in spel på hårddisken via en pc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Frågor om HDAdvance
    By hellohole in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 12:46
  2. Bootar inte rätt!
    By munken in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 11:36
  3. Vet inte om jag är under rätt tråd...
    By akilles in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 10:59
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •