Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: MAC-Spamm efter chipning

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    MAC-Spamm efter chipning

    Tjenare
    Fick ett underligt problem med min xbox nu sedan jag chipade den.

    Jag har installerat bios och evoX samt XBMC och det funkade bra (kunde kolla väder osv) Men när jag startade det här programet för att lira spelen över internet så la mitt internet av på pc. Jag delade nätet från pc till xbox genom 2 nätverkskort. När jag ringde BBB idag så sa han att det beror på en MAC-spamm. Någon av mina 2 nätverkskort eller xboxen skickar alltså ut dess MAC-adress hela tiden. Detta beror på ett hårdvarufel sa killen på supporten.
    Jag har tidigare kört med xbox-live och då har det funkat. Undrade nu om någon annan haft liknande problem med sina xbox? (Det kan ju faktiskt vara mitt andra nätverkskort också)

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Jag hade ett annat MAC-relaterat problem med min XBOX. Eller om det är samma.

    Den slumpade hela tiden (vid omstart) en ny mac-address, vilket gjorde att den hela tiden fick en ny ip-adress. Det löste sig när jag stoppade in en ny hårddisk och körde console-disc.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    console-disc? vad är det och vad gör den?

    Hur tog du reda på att den bytte mac-adress, vilket inte ska gå att göra eftersom att det är inbrännt på nätverkskortet :P

    Kan vara samma problem men eftersom jag har statiskt ip på min box så byter den inte bara inte ip

    Men hur kollade du att den slumpade ny?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Man kan byta mac-adress på i stort sett alla nätverkskort med hjälp av mjukvara.

    Jag har egen DHCP-server, och såg att den fick ny ip-adress hela tiden pga att den hade annan mac-adress varje gång. Det var de sista två siffrorna som slumpades. Jag har även en access-lista där jag bara låter vissa MAC-adresser ansluta, blev ett jäkla jobb att få in alla olika adresser den slumpade mellan. (00-FF=256 möjligheter)

    consoldisc är ungefär samma sak som superdisc eller slayers. dvs ett sätt att installera dashboards m.m. om man har en ny hårddisk och inte vet hur man ska preparera den. Vet inte vad som ändrades, som gjorde att den slutade bråka.

    Har du en pc på samma nät som xboxen så kan du ansluta till den (eller bara pinga den) och köra arp -a från kommandoprompt på PCn för att se vilken MAC-adress som XBOXen har just då.
    Last edited by frejac; 2005-03-13 at 14:26.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har provat två gånger nu och startade om xboxen imellan.. samma MAC-adress... Nu har jag iofs XBMC istället för EvoX, om det har någon betydelse vet jag inte men jag hade samma MAC-adress båda gångerna

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Vad bra, då var det i alla fall inte det problemet i alla fall.

Liknande diskussioner

  1. Kan ej spela CD/DVD efter chipning..
    By baghera in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 18:27
  2. Blinkar rött, grönt efter installation av SD!
    By deniz7 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 23:53
  3. DVD:n Kass efter Chipning!
    By rodeo_clown in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 13:06
  4. xmc tappar "minnet" när den stängts av automatiskt efter filmen slut
    By bitniver in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 18:48
  5. Subtitles kommer lite efter i XBOX Media Player 2.2
    By ollie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 15:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •