Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Spara inställningarna för visning av mappar!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Spara inställningarna för visning av mappar!

    Kan inte xbmc spara inställningarna för hur varje mapp skall visas?

    Jag vill ha min musikmapp att visas som en lista eftersom jag har allt kategoriserat efter genre, när man sedan väljer en genre.. tex Rock kommer man till dom album som finns och här vill jag att det ska visas som små/stora ikoner eftersom jag vill kunna se omslagen på albumen. När jag sedan valt ett album, tex Metallica visas låtlistan och här vill jag att det skall visas som just en lista. Jag har provat alla inställningar under "My music" utan att få detta att fungera!!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det finns inställningar för det tex. Vissa stora ikoner om bara mappar finns
    Vissa små om bara filer finns + nått tredje. nåt sånt. Men då får du ju organisera ditt
    arkiv efter dom förutsättningarna. Funkar bra för mig ialla fall. Har typ samma struktur som dig. Har lyckas få mappar för olika typer utan bild som lista går man in i någon av dessa vissas album som stora ikoner och väljer man ett album så blir det små ikoner.
    Så du borde kunna få ihop nått tillfredsställande.
    Crystal xbox v1.6
    DVD: Philips, tar cd-r
    Hårdisk: Maxtor 160Gb
    Grafik: xcalibur
    Chip: DuoX 2
    Bios: M8plus_16

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Mja... fast eftersom mitt arkiv består av Mappar sorterade i genrer (Pop, rock, hip hop, trance osv) så är ju detta ENDAST mappar och då vill den visa dessa som IKONER istället för en lista som jag vill. Det jag däremot kan göra är att lägga EN fil som jag döper till "nånting.mp3" i genre mappen och då visar den det som en lista. MEN då har jag också en mp3 fil som jag inte vill ska synas där!! Petitess tycker säkert du, men inte jag!

    Och det går heller inte att välja denna mp3 fil som "dold" i windows.. för den syns ändå i xbmc listan.. :/

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Prova andra alternativet då. Jag har likadan struktur bara mappar i musik mappen,
    när jag står min musik mapp visas mapparna som en lista. Går jag in i tex en mapp nytt
    från mysik mappen så har jag bara mappar med album där och de visas med bilder.
    Om jag går in i en albums mapp så visas låtarna som en lista men ikonerna som nu är
    väldigt små har albums mappens bilder.

    Dock är det så att jag inte har några bilder på mapparn som är i musikmappen alltså
    tex mappen nytt har ingen bild. Men mapparna i mappen nytt har bilder. Bilderna
    är gjorda på sättet >
    albumet - "F:\musik\nytt\Good rats"
    Bilden - "F:\musik\nytt\Good rats.tbn"

    Angående inställningen i settings så har jag nån av dom två som inte är "Big Icons"
    (väljer man den så kan man skystera nån % grej) eller nått sånt.

    Det låter som det är så har du vill ha det så prova detta. Angående petitess så tycker jag
    igentligen inte att det är det. Laborerade länge själv innan jag fick till det som jag ville
    ha det. Lycka till. Hoppas detta inlägg är lite tydligare än mitt föra.
    Crystal xbox v1.6
    DVD: Philips, tar cd-r
    Hårdisk: Maxtor 160Gb
    Grafik: xcalibur
    Chip: DuoX 2
    Bios: M8plus_16

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Tack för ditt inlägg och din tydliga förklaring! Nu lyckades jag äntligen få det som jag ville!!! Jippie... TACK TACK TACK!! Problemet var att jag hade EN bild i någon utav genre mapparna, vilket gjorde att alla mapparna i MUSIK ville visas som ikoner eftersom den skulle sätta en bild på just den mappen. Men så fort jag tog bort den bilden så visades allting som en lista... Tänk så simpelt!! Tack så mycket för din hjälp!

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  4. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 18:48
  5. Multi-X chip Stealth för PS ONE - Problem att spara
    By mrpepsi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-25, 22:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •