Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem efter flashning!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Problem efter flashning!

Jag la in nytt bios 4907.06? har en äldre xbox ca 2002. Sedan så formaterade jag c e f och körde in hela sd 3.7 rc8 och då får jag felmedeland 13.
    Jag fick tidigare upp evo menyn men inte nu längre!
    Kan jag ställa in ip adressen och få nätverket att funka via skivan?

Eller vad ska jag göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan du fortfarande boota superdisc?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Kan du fortfarande boota superdisc?
    jodå det går bra! kan jag lägga in dashboarden från sd?
    Jag tror att felet är dashen? Men jag gjorde en skiva med lite skräpfiler och
    nya evox dashen men den funkade inte!

Finns det någon manual hur man lägger in dashboard från sd 3.7rc8?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Allt du behöver finns i www.psxcare.com menyn

Prova om "install original ms dashboard" hjälper
    Därefter "install evo-x large drive" om du bytt till stor hårddisk, annars "small drive" om du använder originaldisken.

If all else fails, starta avalaunch (finns två val med olika ip-adresser) och ftp:a in till din box för att rädda de filer du vill rädda och kör sedan format c-e-f alternativet och upprepa det jag skrev ovan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Allt du behöver finns i www.psxcare.com menyn

Prova om "install original ms dashboard" hjälper
    Därefter "install evo-x large drive" om du bytt till stor hårddisk, annars "small drive" om du använder originaldisken.

If all else fails, starta avalaunch (finns två val med olika ip-adresser) och ftp:a in till din box för att rädda de filer du vill rädda och kör sedan format c-e-f alternativet och upprepa det jag skrev ovan.
    Det fungerade perfekt tidigare ! men jag startade ett spel med xb live
    som inte var meningen så då kraschade det! fick upp xb live dashen!
    Jag flashade bios med sd skivan och då kom nya dashen upp men inga apps och lite andra menyer var borta! Spelen funkade bra att starta från hd.
    men jag ville ha appsen så film och allt funkade så jag körde in hela sd skivan
    och då slutade allt att funka.
    jag har formaterat allt och testat igen men det funkar inte alls.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Exclamation

Citat Original inlägg av jojjew
    Det fungerade perfekt tidigare ! men jag startade ett spel med xb live
    som inte var meningen så då kraschade det! fick upp xb live dashen!
    Jag flashade bios med sd skivan och då kom nya dashen upp men inga apps och lite andra menyer var borta! Spelen funkade bra att starta från hd.
    men jag ville ha appsen så film och allt funkade så jag körde in hela sd skivan
    och då slutade allt att funka.
    jag har formaterat allt och testat igen men det funkar inte alls.
    Hanssi jag har testat format c e f men det blinkar bara till och sen står det att det är klart!
    Sen la jag in hela sd men det funkar inte ändå!
    har även testat med ms dash orginal med då får jag bara upp settings för ljud och bild m.m.. xb live meny antar jag?

Jag läste i någon tråd att man skulle lägga tillbaka backuppen på c som jag har på datorn! allt utom evox.ini tror du att det funkar?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Hejsan... Jag har precis flashat om min box.. den ville inte vara med defter att den kopplade upp sig mot liven.. så jag tänkte att jag skulle lägga om "c:" i den.. så jag andvände bootcd.nrg och är på 421 231kB.. och lyckades flasha.. och nu försöker jag komma åt min "c:" med FlashFXP.. har rätt ip och allt sånt.. har kollat in trådar och guider.. men det hjälper inte mig att komma åt den.. på bootcd:n som jag andvänder finns det många olika alternativ.. format HD, Config Magic, osv.. ska jag andvända mig av något av dom alternativen efter ´jag flashat.. eller borde inte datorn komma åt boxen med hjälp av flashFXP? vad har jag gjort fel... för vad jag än väljer så måste jag juh komma åt xboxen för att lägga in nytt i den...

Tacksam för hjälp och svar.
    tack på förhand.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Jag hade ett något likadant problem förrut. Vad står det i flashfxp statusboxen när du ska försöker komma åt xboxen?

Liknande diskussioner

1. Problem efter flashning!
    By jojjew in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 13:13
  2. problem efter flashning
    By lalip in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 15:36
  3. Problem med chippet efter moddning av PSX Care
    By Allan in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:31
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X