Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Problem med DuoX2.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem med DuoX2.

    Är väldigt ny på xbox. Har precis skaffat en xbox 1.6 och ett DuoX2 chip. Jag har följt schemat och allt verkar vara riktigt med lödningen. Jag använde en sån där lpc brygga. Men det fungerar inge bra.
    När jag startar boxen så startar den om två gånger och blinkar rött/grönt, chippet blinkar rött. Alltså vad kan det vara? är det fel på chippet? eller har jag lött fel?

    Och när man använder den dära lpc bryggan, inte ska man löda dit nån extra kabel då? förutom d0 och bt. För visst ska d0 kabeln lödas fast på d0 punkten enligt schemat på duox hemsida?

    Snälla hjälp mig..

    Tacksam för svar!

    /Tomsi

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag ser att vi är många som har problem med just detta chippet...
    Är det chippet det är fel på eller är det vi dödliga? Jag har fortfarande inte fått iordning på mitt chipp, förhoppningsvis har jag tid under veckan som kommer.
    Hur gör man annars? Lämnar in? Köper nytt, då ett sådant som har större chans att fungera på en version 1,6...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    har installerat ett gäng doux2 chip, och aldrig haft något problem.
    Det är väääldigt sällan fel på chippen =)...

    Tomsi har du valt rätt bios bank?, finns en switch som du ändrar vilket bios du ska ha.
    Det är bara att felsöka och mäta upp era lödningar..

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Personligen gillar jag Akira 2 bättre, synd att inte psxcare säljer dessa chip.. har chippat 10 xboxar med Akira 2 utan problem, och första gången jag provade Duox2 så var det defekt.. så det blir akira2 där med..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi köper DuoX2 i 1000-pack, och jag kan inte komma ihåg när jag såg ett defekt duox2 senast.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av EvilBoY
    har installerat ett gäng doux2 chip, och aldrig haft något problem.
    Det är väääldigt sällan fel på chippen
    EvilBoy har du någon gång installerat PCB-rebuiden (röda kretseb) instället för alla sladdar du ser på undersida av moderkortet som dman ser på bilden på deras hemsida, har du någon bättre bild på d0 på en xbox v1.6?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi köper DuoX2 i 1000-pack, och jag kan inte komma ihåg när jag såg ett defekt duox2 senast.
    Självklart är det sällan.. vad vore det annars.. men jag har bara haft otur.. Akira 2 är hur som helst ett mindre "budget" chip som Duox2 definitivt är

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av pege63
    EvilBoy har du någon gång installerat PCB-rebuiden (röda kretseb) instället för alla sladdar du ser på undersida av moderkortet som dman ser på bilden på deras hemsida, har du någon bättre bild på d0 på en xbox v1.6?
    Har aldrig testat att köra med en "fusk lapp"
    Löder alltid lpc modden med kabel.

    Har tyvärr ingen bättre bild på d0`an än den som finns på doumod*********

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har chippat en i helgen och använde kretskortet för PCB-rebuiden.
    funkade kanon att löda dit

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hur många löddpunkter skall den ha förutom på pinheadern?
    Ska det bara vara 4st löddpunkter?
    Finns det någon bra bild på just den röda kretsen med lödpunkterna på nätet eller har du en bra bild på det?
    Sen är det väl bara lödda på d0 till röda kretsen & BT till eject?
    Har aldrig provat på lödda med kretsen så därför undrar jag hur det skall se ut!?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    hät är de beskrivningar som min kompis använde när han lödde ett sånt chip......

    http://www.duomod*********/english/main.htm

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo men den säger ju inget om det extra kretsen, hur den ska sitta mm
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    okej.... denn extra kretsen har jag aldrig hört talas om.... e det istället för de 6 (elle hur många det) kablarna som man löder på 1.6?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Japp någon som gjort det hittills en REBUILD PCB på ett DuoX2?
    Har hittat en hel del PM det PCB rebuild men inget om DUOX2.
    Ett, Två, Tre.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21
    Fråga till dig Hansi eller ngn annan på psxcare: När ni löder tex ett duox2, använder ni er utav en såndär "fusklapp" då? lr kör ni med lösa kablar?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är upp till teknikern att göra som han vill, men jag tror alla föredrar fusklapp istället för att sitta och skala korta kabelstumpar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hansi pinheadern som skall sitta på MK ska alla pnnar sitta i när man löddar?
    Och på rebuilden skall 3 pinnar bort?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  2. Problem med G:
    By EGo- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 14:26
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  5. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •