Jag har problem med filmer. Dom hackar ibland, speciellt större filmer (dvd rip's). Jag har ställt om cashen, men det hjälpte inte. Jag använder "xbmc-2005-02-01".
Jag har problem med filmer. Dom hackar ibland, speciellt större filmer (dvd rip's). Jag har ställt om cashen, men det hjälpte inte. Jag använder "xbmc-2005-02-01".
Om du menar små hack i filmen så kan det bero på att det är en NTSC film som du kör i PAL, då klipps var 25:te bildruta bort eller något i den stilen pga att PAL har färre frames/sec. Man får då lits småhack som märks mest när kameran gör en "svepande" rörelse.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Aktivera #autosync=30 (ta bort #) på din mplayer.conf fil(ligger där din mplayer.dll lär lite olika beroende på build)för att få bra flyt på PAL filmer (dettahar varit en känd bugg länge)
Sätt på PAL 60 för att kunna köra NTSC film bättre..(din tv bör stödja det)
Men bäst är att ladda hem en ny XBMC denna borde duga ftp://xbmp.uk.xbins.org/
i den är dessa två default..
Ta bort hela XBMC katalogen och rensa Saves från msdash för XBMC
så ska det fungera
Last edited by mysiskatten; 2005-03-15 at 11:25.
Har du login uppgifterna till FTP:n?
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
sorry ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/
längst ner har du den
Original inlägg av mysiskatten
Filmen hackar fort, jag drog ner "xbmc-2005-03-12.rar". Jag har inte den blekaste om det är NTSC eller PAL.. Kanske ska tillägga att det är en DVD-rip. Alltså det är .VOB filer
fps: 23,98 - 24,00. Den klarar av alla andra filmer förutom denna DVD-rip ..Original inlägg av mysiskatten
Alltså är filmen i NTSC (23.98/29.97 är NTSC)....det släpps allt för många "nukade" filmer nu för tiden så det är säkert bara en dålig version kolla här wwww.nforce.nl. vad är det för film namn rippad av vem osv (jag kan laddad ner och testa den om jag inte redan har den)
ta ner filmen i xvid då brukar nästan alla filmer vara i 25 bilder/sek... eller kolla om inte filmen finns som PAL DVD-R för nedladdning
Det finns inget namn på filmen. Finns ingen info i heller.
har du den på boxen/skiva/streamar från datorn ?
kör du trådlöst?
Nej jag har inte trådlöst. Använder nätverkskabel (trådlösa är inaktiverat i routern). Nej jag kör inte ifrån cd/dvd-skiva. Jag streamar
Adjust framrate har du den markerad under video settings??
den gör så att filmer rullar i 25 f/sek(PAL) istället för 23.97 (NTSC)
sedan kan du nu aktivera "autosync=30" i builds från Changelog texten för xbmc.
25-05-2005 added: Ability to enable autosync option for mplayer in settings. (Use Smoothed A/V Sync)
Så fixa autosync + adjust framrate.
fungerar det inte bättre då så prova med andra filmer, kan ju vara fel på filmen
Original inlägg av mysiskatten
Hum, och denna inställning hittar jag vart? Jag har föresten en på sv, har även den nyaste xbmc. Har inte ändrat några inställningar.
Bookmarks