Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Kopplade xboxen till receivern Bara problem!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21

    Kopplade xboxen till receivern Bara problem!!

    Köpte AV cable pack från joytech så ja fick en optisk utgång från xboxen så ja kan sätta en optisk sladd till receivern.
    Men den verkar få nå skumma signaler, på displayern på receivern när man slår på den optiska utgången så poppar d upp saker där hela tiden som pcm 2.00 DD3/2.1 typ och ljudet kommer o försvinner hela tiden....nån som vad det kan vara???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova en kortare optisk kabel, alternativt byt ut hela joytechpaketet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    kul...
    vilken rekommenderar du om man inte köper microsofts då?
    Last edited by trevor; 2005-03-15 at 21:22.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kanske räcker med en ny från joytech, du kan ju ha fått ett dåligt exemplar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    verkar vara nå skumt...stod avstängd hela natten och nu när ja provade igen fick receivern signal i typ 5 minuter men sen började ljudet försvinna igen tills det är helt borta......konstigt
    Kanske beror på nått annat...nån som har nå tips?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säger jag att kabeln är trasig så är kabeln trasig, byt den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    Säger jag att kabeln är trasig så är kabeln trasig, byt den.
    Respect!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    va o bytte på onoff idag...ingen skillnad
    Tycker att den optiska kabeln sitter jäkligt dåligt ibak på receivern, behöver bara röra den lite så åker den ur....kanske köpa en ny optisk kabel mellan receivern o AV paketet? Kan d vara nån idé?
    Kanske en sån här http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=...&ic=N&sw=16423


    ruggigt less på detta nu
    Last edited by trevor; 2005-03-16 at 14:45.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    hehe...köpte ny optisk kabel mellan jotech utgången o receivern...som sitter mycke bättre i den digitala ingången på receivern...så nu försvinner bara ljudet lite då o då....kommer aldrig upp psm2.0 bara DD3/2.1 funkar bättre iaf men d är ju lite drygt att försvinner lite då o då....fattar noll
    Last edited by trevor; 2005-03-16 at 18:24.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    DD 3/2.1 betyder helt enkelt : Dolby Digital med ljud för 3 fronthögtalare, 2 satelliter och en sub-bas (0.1) .. PCM är en annan term på analog stereo... så din förstärkare indikerar helt enkelt bara vilket ljud den får skickat till sig.. har du 6 högtalare? Om inte så ställ in det i förstärkaren annars skickas ljud till högtalare som inte finns! Sedan se till att kablarna sitter i ordentligt i alla ändar. Glappa kablar = glappt ljud.

    Lycka till

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Men varför tappar han signalen hela tiden? Ljudet försvinner 1 sekund sen står d DD 3/2.1 på displayen så kommer ljudet tillbaka. Sen håller den på så hela tiden.
    Japp jag har 3 front högtalare 3 bakhögtalare o en sub.
    Men ljudet funkar perfekt om jag kör det från tv:n eller om ja tar audio kablarna från Joytech AV Packet o kör in i receivern o kör via aux, men när ja kör optiskt d är då allt blir fel.....blir bara värre o värre ju längre man lyssnar...begriper inte vad jag ska göra(nån annan som gör det?)

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror kvaliteten är lite sisådär på joytechpacket. Kanske dags att prova original :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Ja detta känns ju värdelöst....dem är ju så kostsamma...hoppas ja kan få pengarna tebax av onoff...kollat på orginal, finns d inga sånna utan massa krims krams på eller?...behöver ju bara en optisk utgång

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    22
    Krims krams ?
    Det är på joytech som där är massa sånt såfall.
    Kör med advanced scart från MS och där är bara scart(RGB) med optisk utgång. Inget mer. Fungerar perfa för mig med en optisk kabel från kjell o co till mitt logitech z-680 högtalar kit.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Var o bytte bort AV PAcket från joytech o köpte en från ms istället med endast RGB och en optisk utgång...funkar perfa!
    Fast när ja testade ljudet me filmen två tornen så startade xboxen om sig mitt under filmen...och nåra gånger efter åt Kabeln som ja sätter i bak på xboxen verkar vara väldigt känslig.....but thats a nother day a nother story!

    Tack för all hjälp iaf!
    Last edited by trevor; 2005-03-17 at 18:16.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    När jag stoppar in mitt advanced scart pack så får jag bild i widesrceen fast inställningarna i MSdash står på normal pluss att jag kan starta min msdash fast hårdidken är öppen när jag startar med orginal bios men bytar jag tillbaka till en annan sladd så går det inte starta med orgbios får felkod som det ska vara, den var hel skumm när jag testade olika advanced scart pack sladdar i helgen som gick????
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Smb, 2 enheter från windows till 1 på xboxen
    By AMDmannen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-31, 15:53
  3. Problem till XboxLIVE (hansi?)
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 15:55
  4. Brev & klistermärken från M$ när jag fick till baka Xboxen
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 13:32
  5. NEO4 FUNKAR BARA TILL 70%
    By Kaka in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2001-12-17, 23:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •