Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: konstigt

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21

konstigt

vad gör man om man inte kan starta upp cromewell bioset...chippet verkar hel tomt??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    ingenting startar...kan starta boxen med ms dash men inte med chipet...när ja gör det blinkar boxen grönt o rött...har brännt ut den där flashningsskivan men den startar inte...kan tilläggas att även chippet blinkar (rött)

hjälp mig någon...lödningarna e omgjorda xantal ggr

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Du skall inte komma någonstans mer än till en flash meny OM du har Cromwell på BANK0, stoppa sedan in CDn E_u_r_A_s_i_a så skall det gå.
    Glöm inte att witcha till BANK1 innan du flashar in något alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Tobbelinoboy... Jag och flera jämte dig har samma problem. Det blir svart som synden i rutan och ingenting kommer upp på varken bank 0 eller 1 då man startar med chippet aktiverat. Startar man med ejectknappen fungerar det, dock då utan chippet aktiverat.
    Surt detta....

Michel

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    ja det e synd som fasen :/ men men..frågan e ju vad man ska göra åt det...om man ska kasta chipet ot h-vete o skaffa ett riktigt...eller om man ska sitte o felsöka tills man blir gråhårig

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    Du skall inte komma någonstans mer än till en flash meny OM du har Cromwell på BANK0, stoppa sedan in CDn E_u_r_A_s_i_a så skall det gå.
    Glöm inte att witcha till BANK1 innan du flashar in något alls

ja men ja kommer ju itne till nån flash meny

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    vad ska det va för färg på lysdioden på chipet när det funkar då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Chippet skall blinka rött eller nåt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Chippet skall blinka rött eller nåt :-)
    hehe okay *S* ne men ja tror fasen att det e så att chippet e helt tomt...men men sånt e livet....för ja har mätt alla punkter på rebuilden och lpcn och har kontakt överallt men funkar itne ändå...bara att kassera eller va tror ni?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    eller förresten?..... ska det verkligen va kontakt mellan alla punkter på rebuilden och jord? nån som har lite mer konkret svart på vart ja ska mäta för att se om den e helt ok?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det skall definitivt inte vara kontakt mellan alla punkter och jord. Kortslutning kallas det för :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det skall definitivt inte vara kontakt mellan alla punkter och jord. Kortslutning kallas det för :-)

hehe jo ja misstänkte det...men det skumma e att lödningarna ser sjyssta ut...kanske rebuild plattan som e knas :P

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    vilka stift skall ha kontakt med jord då? för nu har ja fort bort rebuilden och nu e det inte kontakt mellan alla men några har kontakt med jord?

Liknande diskussioner

1. Mitt xbox har blivigt konstigt
    By magnus1 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 19:51
  2. konstigt ljud.
    By matt908 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 22:55
  3. Konstigt med IMDB
    By Fry in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 17:13
  4. Konstigt Ljud
    By PSYCHO in forum Playstation 2 - Övrigt