Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: OTROLIGT dåligt ljud i xbox! Skall det vara det?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    OTROLIGT dåligt ljud i xbox! Skall det vara det?

    Alltså.. jag har testat 2st olika xbox och båda har (enligt mig) väldigt dåligt ljud! Jag kör digitalt ut (även testat analogt) och har en anläggning i 40.000:- klassen, vanligtvis kör jag endast cd skivor via cd spelare. Men vid förfester och diverse tillfällen använder jag mig av xboxmediacenter kopplad till nätverket till en musikserver eftersom det är så förbannat smidigt! Men ljudet ur xboxen är verkligen kasst, framför allt är det dom lägre regionerna som försvinner när man spelar via xboxen. Testade vid ett tillfällen en Live dvd skiva (orginal) och jämförde mellan dvdspelare och xbox, har även satt på samma låt på xboxen som på datorn och sedan switchat mellan dessa olika källor och hör VÄLDIGT tydligt hur all bas försvinner när jag spelar via min xbox. Och som sagt, det var även så här med en annan xbox jag testade. Så mina frågor lyder:

    1. Är det verkligen så här dåligt ljud på xbox?
    2. Jag har inte den fetaste digitalkabeln till xboxen men jag tvivlar på att skillnaden skulle vara så här stor om jag skulle köpa en dyrare! Eller?
    3. Jag vet att man kan modda xboxen så man får digitalt ut via komposit som enligt mig är bättre än optisk, men är det någon som vet om detta blir bättre?

    Jag hoppas verkligen det finns en lösning till detta! För det här ljudet suger... nu kanske mina krav är höga, men att skillnaden skall vara så stor mellan en xbox och en dator med ett gammalt sketet creative live 5.1 kort finner jag mycket otrovärdigt!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    om du kör XBMC så finns det massa inställningar hur du skickar ut ljudet... labba med det..

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Det har jag redan gjort, har testat alla inställningar och inget gör att det blir bättre! Dessutom har jag kört Live dvd:n på orginalbox med msdashen och det är samma sak där! Tack ändå..

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Jäkligt dåligt PSXCARE!
    By Boz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2002-02-21, 10:18
  4. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •