Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Dreambox kunnig sökes!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Dreambox kunnig sökes!!!!

    Ni som kan lite om dreambox vet ju vad "card-sharing" är för något... Tänkte att det BORDE ju funka att T.e.x Min polare som har ett abb. och "Streamar" det vidare till min Xbox??!!! läst lite om "Python-script" här men inte fått riktigt grepp om bitarna....
    Kunnig får GÄRNA förmedla sina kunskaper .....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Cardsharing och xbox har inte så mycket med varandra att göra.

    Det går ut på att du t.ex. har ett abbonemangskort för digitaltv i en dreambox, som servrar en eller flera andra dreamboxar som kör emulatorer. '

    I stället för att kolla att det sitter ett abbonemangskort i dreamboxens egen kortläsare går emulatorn ut över nätverket och utnyttjar abbonemangskortet i "server" dreamboxen.

    Detta går givetvis att sätta upp på en mängd olika sätt, t.ex. med linux eller windowsbaserade program som delar ut korten eller emulerar kort via season interface osv.

    Det DU frågar efter är ju videostreaming från dreamboxen till xboxen. Det finns ett PC program som kan ta emot och visa kanalen som dreamboxen är inställd på, tror det heter dreamtv. Var ett tag sedan jag provade själv, men på den 1000Mhz laptop jag körde det på var det helt oanvändbart, hackande och fördröjd bild.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag kommer åt alla mina inspelningar i dreamboxen via xmbc, och kan spela upp dem i xboxen. Och när jag spelar in ett program kan xboxen spela upp filen samtidigt. För min del blir fördelen bättre bildkvalitet till projektorn då xboxen är ansluten via vga och jag endast har svideo ut från dreamboxen. Har dock inte fått till någon lösning där jag kan streama utan att samtidigt spela in, men det finns en del att läsa här:

    http://sat-industry.net/forums/showthread.php?t=8571

    När jag spelar upp .ts-filer måste jag dock aktivera post-processing annars bryts bilden upp i horisontella interlace-linjer (så fort någonting rör sig blir bilden extremt taggig både på teve och projektorn). Någon som vet vad detta beror på?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Testade just samba pluggen och det funkade fint, nu kan jag spela upp filmer på Xboxen.... som står en decimeter till höger och är inkopplad på samma TV!

    Dock ville den inte spela upp en inspelning med AC3 ljud i.

    Citat Original inlägg av Hardrocker
    När jag spelar upp .ts-filer måste jag dock aktivera post-processing annars bryts bilden upp i horisontella interlace-linjer (så fort någonting rör sig blir bilden extremt taggig både på teve och projektorn). Någon som vet vad detta beror på?
    Är det full upplösning dvs, 720 x 576 ? Lägre upplösningar kan uppföra sig konstigt...

    Anyway, när det gäller streamning så har jag inte lyckats något vidare iaf.
    Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
    HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port

    Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TKmn
    Är det full upplösning dvs, 720 x 576 ? Lägre upplösningar kan uppföra sig konstigt...
    Ja, full upplösning. Jag kan tänka mig att bilden ser ut så här om man hoppar över deinterlacing innan man skickar bilden till en lcd-teve/projektor, men på vanliga (icke progressive-scan) teven borde det väl inte bli denna effekt?

    Jag håller precis på att testa dreambox-tv-scriptet och har problem med att ansluta till dreamboxen. Har dock inte klurat ut hur jag inaktiverar användarnamn och lösenord för webinterfacet i dreamboxen (vilket står att man skall göra för att scriptet skall funka)...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Jaha..

    fått det att spela nu från min kompis.... (MUMMA) men Streamen hacklar och det e bit bortfall efter ca. 30 sek.... Hmmmm ändrat cachen i Xbmc till max på alla men faaaan funkar inte sitter bakom en router med tele2 10/mb lina.. går det att "boosta" streamingen på något sätt eller??? hittade det här i "Cyberspace" -
    "The Dreambox's network streaming feature allows it to be open for use in commercial streaming applications.
    By simply setting up a Streaming Server Application such as (VLS) to handle the TS from the Dreambox on
    port 31339. The streaming application should then convert the TS to a more bandwidth freindly format like
    MPEG1/2 or DivX and prepare it for serving to your clients.
    Your clients can watch your feed on any type of multimedia device that has an ethernet port and has an application
    to play a streaming video file.. "
    nån som har nån aning så e jag Jälla tacksam!!!

Liknande diskussioner

  1. dreambox script
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 16:05
  2. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26
  3. Xbox tillsammans med Dreambox
    By JJ in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 14:27
  4. Xbox fixare sökes.
    By Bredband in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 10:52
  5. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •