Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: HD stöd på gamecuben?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    HD stöd på gamecuben?

    var kan man köpa den kabel som ger en HD stöd ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har en liggande, japan import, helt sprillans. Dyr. 900:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    men vadå hd stöd? så man kan lägga in spelen på hårddisk? finns det loader till det? eller snackar ni om high defenition videosignaler?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    High Definition = komponentvideokabel.

    Kuben måste ha en digital videoutgång, den har väl tagits bort på senare modeller?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    High Definition = komponentvideokabel.

    Kuben måste ha en digital videoutgång, den har väl tagits bort på senare modeller?
    Stämmer, borttagen på nyare modeller. Sedan så är det väl enbart NTSC-spel som stödjer detta?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förmodligen, men jag har ruskigt dålig koll på gamecube.

    Vi tog hem komponentvideokablarna för att konvertera dom till RGB-kablar åt kunder med importerade kuber.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okey, tyckte oxå det var lite lustigt med hårddisk, har ju inte hört nått om det. men det hade varit schysst

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Pal kubar har endast stöd för RGB
    NTSC kubar har endast stöd för SVideo

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NTSC kubar med digital videoutgång kan vi bygga en fungerande RGB-kabel till :-)

    Bara att ta en komponentvideokabel och säga åt dess video dac att skicka rgb istället för komponentvideo samt sätta en scartkontakt på kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hmm måste man inte ha nån speciel tv för att hd ska funka, för en vanlig tv har väl bara en upplösning på 600x800?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man behöver givetvis en tv/projektor med komponentvideoingångar och HD-stöd. 480P lär det väl handla om för kuben, tror inte den ger 720P / 1280i
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Flasha till Bios som har stöd för 200g hd!!
    By X-Jojje in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:53
  2. XBtool med stöd för 4980?
    By Larscha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 15:30
  3. CDR STÖD?
    By Lightbox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-27, 12:19
  4. Stöd för större HD med homebrew eller ********
    By riutta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 12:41
  5. DVD med MP3/DVD+RW/SVCD Subs stöd
    By Rasunda in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-21, 16:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •