var kan man köpa den kabel som ger en HD stöd ?
var kan man köpa den kabel som ger en HD stöd ?
Jag har en liggande, japan import, helt sprillans. Dyr. 900:-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
men vadå hd stöd? så man kan lägga in spelen på hårddisk? finns det loader till det? eller snackar ni om high defenition videosignaler?
High Definition = komponentvideokabel.
Kuben måste ha en digital videoutgång, den har väl tagits bort på senare modeller?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Stämmer, borttagen på nyare modeller. Sedan så är det väl enbart NTSC-spel som stödjer detta?Original inlägg av Hansi
Förmodligen, men jag har ruskigt dålig koll på gamecube.
Vi tog hem komponentvideokablarna för att konvertera dom till RGB-kablar åt kunder med importerade kuber.
okey, tyckte oxå det var lite lustigt med hårddisk, har ju inte hört nått om det. men det hade varit schysst
Pal kubar har endast stöd för RGB
NTSC kubar har endast stöd för SVideo
NTSC kubar med digital videoutgång kan vi bygga en fungerande RGB-kabel till :-)
Bara att ta en komponentvideokabel och säga åt dess video dac att skicka rgb istället för komponentvideo samt sätta en scartkontakt på kabeln.
hmm måste man inte ha nån speciel tv för att hd ska funka, för en vanlig tv har väl bara en upplösning på 600x800?
Man behöver givetvis en tv/projektor med komponentvideoingångar och HD-stöd. 480P lär det väl handla om för kuben, tror inte den ger 720P / 1280i
Bookmarks