Hej!
Kan man importera Filmer och spel till xboxens hårddisk genom att stoppa i en skiva i xboxens dvd-läsare..?
Tack För Svar : )
Hej!
Kan man importera Filmer och spel till xboxens hårddisk genom att stoppa i en skiva i xboxens dvd-läsare..?
Tack För Svar : )
finns många trådar om detta så sööök.....
men men har inte brått idag såå....
du använder ett program som heter dvd2xbox...... följer med på superdisc 3.7rc8.....
du kan tanka det på www.xbox-scene.com också........
Okej, ursäkta. Men jag är inte så skillad ¨på å hitta vad jag vill genom att söka : (. Tack för svaret!
Två fråga till som jag har fösökt att söka efter men inte hittat nått: I vilket format hamnar dvd:n på hddn i? Blir det någon slags spegling av orginal dvd:n med menyer och allt, eller bara en typ sivx-snutt med abra filmen?
Om det blir en spegling: Kan man ftp:a över filmen till pc:n och bränna den på dvd så att där finns menyer och allt?
tack tack tack för svar : )
hmmm..... jag har aldrig provat dra in filmer..... bara spel...... men varför dra in filmerna i xboxen först?? du kan ju rippa dem direkt i datorn....... sen bara packar du ner rippen i iso format och bränner.......
Aaa, jag har tänkt på det åxå.. Men min dvd-läsare på datorn klarar inte av att läsa både dvd + och dvd - skivor.. Den klarar bara av en typ (kommer inte ihåg vilken)..
Annars om jag får för mig att rippa till datorn: vet du något om det..? Annars får jag väl leta upp annat forum om dvd-rip..
Tcka för svar : )
ska du rippa till datan så kan du använda ett program som heter dvd shrink....... där väljer du vad du vill ha med, t.ex språk, extrametarial m.m....... sen väljer du bara rip...... där du valde att lägga filmen ligger nu en mapp med namnet av filmen..... den mappen packar du ner till en iso fil och sen bränner du den på en dvd skiva i t.ex nero......
Bookmarks