Dom säger att jag måste slänga detta chip och chippa om xboxen bara för att jag felflashade...är det verkligen så illa?
Dom säger att jag måste slänga detta chip och chippa om xboxen bara för att jag felflashade...är det verkligen så illa?
Det finns väl programmerare?
* Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
* Western Digital 160 Gb
* DuoX2 Cromwell
* XBMC 2005-02-01
vad kostar en sådan?
Kolla psxcares hemsida, har för mig att den till aladdin ska fungera, men är inte säker...Kan någon som vet helt säkert säga om det finns programmerare till duox2, eller om den till aladdin fungerar??
* Western Digital 160 Gb
* DuoX2 Cromwell
* XBMC 2005-02-01
Men hur som helst så går det alltså att "laga" chippet? Man behöver alltså inte löda dit ett nytt...?
kanske...vänta tills någon kunnig har svarat på min fråga ovan.
Men det borde gå, det är det som programmerare är till för.
* Western Digital 160 Gb
* DuoX2 Cromwell
* XBMC 2005-02-01
Det går att hotflasha.
Eventuellt kan man använda x2lite proggaren men vi har inte haft tid att reda ut hur man kopplar in BT så att chippet går igång när det sitter i proggaren.
Skitenkelt egentligen, bara kolla vilken spänning det är på BT anslutningen när chippet sitter i boxen och försöka hitta samma spänning i x2lite proggaren.
Men eftersom det går 700ggr snabbare att hotflasha har vi inte prioriterat att testa detta.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
vad innebär "hotflash"?
att man startar upp med en polares chip bytar sen till sitt eget & flashar det chipet
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Givetvis är chippet lött direkt på moderkortet...
Vad göra?
Löda bort chippet, ta bort tennet ur hålen på moderkortet, montera stiftlist.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hur mycket tar du för det?
700:- och görs på egen risk då jag inte kan veta om den som monterade chippet från början lyckats löda så dåligt att lpc-bussen är på gränsen att tappa sina lödpunkter :-)
Bookmarks