1. bios flashas precis som på ett chip... det viktiga är att läsa på om vilken biosstorlek du ska använda (256kb, 512kb, 1024kb, 2048kb) då det varierar beroende på kretsarna på moderkortet... Tar du fel så kommer inte din box att starta något mer!
2. Hade jag varigt dig hade jag börjat med att prova med en ny disk, hjälper inte detta så hade jag som steg 3.
3. installerat ett chip och flashat om biosen på chippet och sett till att chippet ALLTID startar så slipper du riskera att sabba ditt moderkort.
4. Har du inte bygglningar kvar på moderkortet (killen tog bort dom) så kan du INTE flasha om utan att löda dit dom igen. Har dock hört att folk har råkat ut för att deras bios har försvunnit om man lämnat kvar byglarna så enligt mig har killen som flashat gjort helt rätt.
5. Superdisk är inget konstigt, precis som en windows-skiva så använder du den för att installera all mjukvara på din xboxs hårddisk. Det du ska tänka på att tex psxcares superdisk 3.7rc8 har gamla biosar även på skivan, iom att det är en flashad box tycker jag du ska leta fram en bios som heter något i stil med M8_IGR_LBA48_06.bin i RÄTT storlek och flasha in den... Bra att veta är att om du skulle flasha fel på din TOPS-flashade xbox är att du fortfarnade har möjlighet att chippa boxen och enbart använda cippet även om din orginal TOPS är trasig.
Hoppas jag förklarade det lite vettigt ;D
Respekt... ;P
MvH: Tony
------------------------
XBOX 1.6 Crystal,
Maxtor 250GB
Samsung DVD-rom
SmartXX using M8_16 bios
XBMC as dashboard.
LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).
Bookmarks