Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: D-link Di 604 + Xbmc

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21

    Exclamation D-link Di 604 + Xbmc

    Hej alla där ute!!!

    Efter att ha kört på en egen konfiguerad router (LInux, RH, Iptables) beslött jag mig för att köpa en liten router - D-link Di 604.

    Xboxen fungerade utan några som helst problem i nätverket. Jag kör med xbmc (http://www.freewebs.com/sbmguide-svenska/ - guiden som jag gjort)

    nu när jag satt in den nya D-linken fungerar ingenting när det gäller kopplingen mellan xboxen och datorn. Jag kan ftp:a till xboxen och jag kan surfa ut mot internet med xboxen. Jag har ändrat i xboxen att den skall få Dynamisk IP.

    I xml filen har jag bl.a ändrat:
    <path>smb://xboxassword@ny ip från dhcp/videos</path

    Det ända jag får hela tiden är Access deney. Jag kan inget om den här D-linken. Täkte att det kanske finns ngn där ute som vet hur F*n man stänger av firewallen i den, eller ser till att alla i den lokala nätverket blir "Trusted".

    Hoppas på ngr svar..................

    MVH:

    Tiito78, Felipe Gomez Morales

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du ska ta bort alla IP nr i både xbox, pc & bara köra DHCP eftersom du får nu IPnr VIA din D-Link 604 det funkar hur bra som helst med den, jag har samma sak hemma funkar kanon behöver inte skriva in några ipnr alls vare sig i dash, xbmc eller ngt program alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21
    Det har jag gjort, Xboxen är inställd på dhcp, min dator är inställd på dhcp.

    hur ser din .xml fil ut i xbmc???? då menar jag smb delen!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jag gör som sagt inget med den utan att det skall stå DHCP i XBMC inställningar kolla där
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21
    men du måste väl ange vilka resurser om skall delas ut, m.m vilken anv som får logga in och vilken IP eller datornamn som xboxen skall koppla sig till!!!??????

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nope inget om du som jag inte behöver logga in som ngt alls i XP så behövs inga skriverier i ngn XML fil alls, bara dela ut mappar på datorn så dyker dom upp i XBMC, jag har 5 datorer i nätverk så jag ser alla mina datorer deras utdelade mappar osv, osv, ganska nimt om jag får säga
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21

    hmm

    Jag gör som du pagge men med statisk ip adress.
    Mne ibland så stular det o så står det bara access denied,trots att den hittar datorn.
    Medans andra grr så lirar det perfekt

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21
    har fått det o funka nu, men enbart de saker som jag delar ut på C: (har en partionerad HDD). Det som ligger på D: får jag enbart Access Denied. Resursnamnet på D: är "ny"

    Så i xml filen anger jag smb://Datornamn/ny/movies/ men inget händer.... vad gör jag för fel?????

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har du brandväggen i XP på stäng av den så funkar det kanon, jag delar bara ut mapparna music, film1, Film2, vill inte att andra ska få tillgång till hela min PC, jag skriver inte in något alls, du ska gå in i settings på XBMC, nätverk, sätt den på DHCP,boota om boxen så funkar det så här ser min XML ut i SMB:
    <bookmark>
    <name>WORKGROUP (SMB) Network</name>
    <path>smb://</path>
    </bookmark>
    Last edited by pege63; 2005-03-23 at 09:29.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21
    ju jag har fått det och funka, det var rättigheterna på katalogerna som var fel. Men det måste ju gå och köra på den säkra varianten.... Ngn so vet hur man ställer in så ett viss IP nr blir "trusted" i LAN nätverket? Detta gäller då i D-link Di 604. Har gjort en massa olika regler under firewall men ingen har fungerat....

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det kan du göra där åxå, vilken branvägg har du?
    Du har ju en inbyggd i d-linken ju
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    21
    javisst, o det e där jag har försökt och skapa regeln, men utan lycka.... Alltså i brandväggen för d-linken....

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du sa att du gjort en massa regler men ta bort dom & se om det funkar, jag har inga på min & det funkar hur bra som helst, har du BBB som internetleverantör?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •