Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: MSDASH versioner (Refri, progresive scan) patchar

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    MSDASH versioner (Refri, progresive scan) patchar

    Håller på att prova ut ett antal Msdash versioner för att se vilka som går att patcha med "REGFRI" och "Progresive Scan" patcharna hittaills har alla gått att patcha med "REGFRI" patchen med med "Progresive Scan" patchen har jag bara fått den dashen vars storlek ligger på en 160.xx.xxkb stor att kunnas patchas vilken el vilka versioner det är och hur stora håller jag nu på att skriva ner.
    Men hittills har jag testat dessa vers av Version Kernel i MSdash: 3944, 4034, 4132, 4627, 4817, 4920, 5101, 5530, 5659, 5960, 5713, 5838.

    Min fråga till er som vill hjälpa till är att alla ni som har Xboxar fr V1.0-1.6b skickar era msdashar till mig så ska jag testa ut dom, skriv gärna ner vilken verson av MSdash ni skickar in det är det som står i "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01 som då är Version Kernel : 1.00.5838.01, Version Dashboard : 1.00.5659.03 så kanske man kan få klarhet vilka som funkar & vilka inte funkar att patchas, klicka på mitt alias gå till min hemsifda för att hitt min email adress & emaila in era dashar till mig, tack för er medverkan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    MS Dasharna brukar vara progressive "från fabrik" bara man trycker på de båda analoga styrspakarna samtidigt som man startar boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jasså det viste jag inte jag testade en sådant AV pack i helgen som gick, men jag kom inte åt inställningarna i Msdashen, däremot så startades Msdash i Widescreen format fast inställningarna i Msdash var NORMAL, var jag kunde komma åt inställningarna i vai i Avadash men då sa den att den inte kunde skriva till EEPROM eftersom HD var inte låst vilket den är?? Eller den känner av det bara om den kopplas till en Projektor??
    Men om man vill ha progressive scan på sina spel som inte har det kan man ju patcha deras XBE fil eller?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •