Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Snälla hjälp mig...blir galen :S.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Snälla hjälp mig...blir galen :S.

    Har hållit på med mitt spiderchipp i timtal nu...Jag har Xbox v1.4 (är rätt säker) och Spiderchip v1.1.

    Jag har klippt alla ben förutom "E" och satt in den i D0.Men det som händer är att chippet lyser blått och sen startar om sig tre ggr och den sista gången så går allting men det finns ingen bild eller nånting på teven. Vad ska jag ta mig till? Har testat en tre brickor som följde med och original skruven samt skruven som följde med.

    Har testat att bara trycka ner chippet också.

    Help ?

    Svar är väldigt uppskattat!!

    MVH
    \Elitemannen

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    samma skit med mitt chip, ångrar att jag köpte skiten! hela kvällen har gått å de e samma sak hela tiden... dedär med å jorda brickorna fungerar f*n inte heller.

    Har ett xbox 1.6 me spider 1.1, verkligen inget chip att rekomendera

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har ni testat att isolera den metallen som är runt skruvhålet på chippet? Alltså så den inte nuddar vid motsvarande metall på xboxens moderkort. Jag hade samma problem men efter denna lilla mod så funkar det superbra.

    mvh anders^uno

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jimmy, att jorda brickorna ska inte ha nån som hälst betydelse för spiderchipets funktioner, eftersom spider inte jordar någonting i GND skruvhålet. Så du kan hälsa den som tipsat dig om det, att han kan lika gärna ge upp inom moddning!

    Felet är troligtvis att pogo pins'en (de fjädrande kontakterna) inte får nån bra kontakt med lpc hålen. Detta kan åtgärdas med att limma fast en liten cylinder ovanpå chipet (vet ej mått på den) så att dvd'n trycker ner chippet, så att det blir bra kontakt på pogo pins'en.

    Och anders, att isolera metallen på spider så att den inte rör GND skruv hålet har absolut ingen som helst betydelse då detta är samma princip som jag nämde ovan. Dock kan denna (el-tejp?) ha lagt till nån millimeter på metallen, så att pogo pins'en rör lpc hålen korrekt.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OM det fungerar, vem f-n bryr sig om VARFÖR :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Blixten100
    Ok, för mig funkade det iaf, och det verkade onekligen som om det var det som var problemet, men vad vet jag?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    den här metallbiten måste man ta bort för att dem ska nudda pogopinsen asså..

    http://www.spider*********/The%20pogo...%27GND%271.jpg

    As previously announced the SpiderChip v1.1 met a installation problem.
    All pogo pins do not touch correctly the motherboard of the Xbox, causing the chip inability to boot.
    The screw and the ring delivered with the chip are the main cause of this problem.
    They are not of the proper size and therefore do not allow a good alignment of the pogo pins.

    The pogo pin 'GND' (please refer to the picture), linked to the problem of the screw,
    prevents some other pogo pins to fit in correctly.
    This Pin is a 'security' pogo pin. In fact, it is not used for this
    Xbox version and it only is here to ensure the compatibility with future versions of Xbox.

    One easy and efficient way to install the SpiderChip with perfect result is to remove
    the bottom of the GND pogo pin (please refer to the picture for more details).
    Once this is done, we suggest you to use a 9mm long screw in conjunction with a 2mm thick ring.
    The installation will be flawless!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dizazter-mazter
    den här metallbiten måste man ta bort för att dem ska nudda pogopinsen asså..

    http://www.spider*********/The%20pogo...%27GND%271.jpg

    As previously announced the SpiderChip v1.1 met a installation problem.
    All pogo pins do not touch correctly the motherboard of the Xbox, causing the chip inability to boot.
    The screw and the ring delivered with the chip are the main cause of this problem.
    They are not of the proper size and therefore do not allow a good alignment of the pogo pins.

    The pogo pin 'GND' (please refer to the picture), linked to the problem of the screw,
    prevents some other pogo pins to fit in correctly.
    This Pin is a 'security' pogo pin. In fact, it is not used for this
    Xbox version and it only is here to ensure the compatibility with future versions of Xbox.

    One easy and efficient way to install the SpiderChip with perfect result is to remove
    the bottom of the GND pogo pin (please refer to the picture for more details).
    Once this is done, we suggest you to use a 9mm long screw in conjunction with a 2mm thick ring.
    The installation will be flawless!

    Ska testa direkt, återkommer med resultat

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Visst är det bra att det funkar, tänkte bara att nån kanske ville veta orsaken... Du vet, en del bryr sig faktiskt om varför deras xbox fuckar upp sig...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    P.S. race jimmy, jag rekomenderar inte att man tar bort GND pogo'n... visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut - strömmen...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    P.S. race jimmy, jag rekomenderar inte att man tar bort GND pogo'n... visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut - strömmen...

    eehh.... vadå, inte nånstanns att skicka ut strömmen???? men jag kom på att om jag gör detta nu så är väl garantin ganska så fucked så att säga.... vet inte om jag vågar testa...

    Man vill ju inte förstöra grejjorna i onödan.

    Har kört chippet utan hdd å dvd, utan skruv å hållt kontakten med fingret. Personligen så tror jag inte att de är ett jordningsfel när man testat på de sätt jag sa och att de ändå inte fungerar

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    bilden ligger iofs på spiderchips server, dom borde ju veta om nån hur man ska få fart på chippen dom skickar ut felaktiga.............

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, jag menar inte att du får ett jord fel om du nyper loss GND pogon, men om det nånsin blir ett jord fel (ex. om ett ben hoppar ut ur sitt via hål, och lägger sig mot en eller flera lödpunkter så finns det ingenstans att skicka ut den felande strömmen, eftersom du har nypit loss pogon som ska jorda negativ ström) Så är xboxen (eller chippet) ganska nygrillat... Du gör som du vill, men jag skulle inte ta bort den.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Nej, jag menar inte att du får ett jord fel om du nyper loss GND pogon, men om det nånsin blir ett jord fel (ex. om ett ben hoppar ut ur sitt via hål, och lägger sig mot en eller flera lödpunkter så finns det ingenstans att skicka ut den felande strömmen, eftersom du har nypit loss pogon som ska jorda negativ ström) Så är xboxen (eller chippet) ganska nygrillat... Du gör som du vill, men jag skulle inte ta bort den.

    Den ska väl jorda genom skruven oxå? så om den sitte på plats så ska det ju gå ändå, eller har jag fel?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    den jordar INTE via skruven. Den jordar ENDAST via GND pogon.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    har chippat 3 xbox genom att ta bort den och alla funkar bra, det står såhär om pogo pinnen: This Pin is a 'security' pogo pin. In fact, it is not used for this
    Xbox version and it only is here to ensure the compatibility with future versions of Xbox.

    den som inte kan ENG: den här pinnen är en säkerhets pogo pin, den används inte på dem här xbox versionerna den är bara där för att försäkra att den är kompatibel med framtida xbox versioner.

    läs här http://www.spider*********/news.html

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo klart att det funkar, men det jag menar är att det är bara om det blir nåt fel som den skickar ut ström via GND pogon. Precis som spider säger att det bara är en säkerhets pogo som bara är där för att försäkra framtida kompatibilitet, men den är också där för att om, som jag skrivit förut:
    visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut strömmen...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    För mig är problemet "löst" iallafall ...Jag lämnade in min xbox och fick ett Xecuter 3 chipp med Display.Hur fint som helst !

    \ Elite-Mannen

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, vissa har ju inget tålamod...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    P.S. race jimmy, jag rekomenderar inte att man tar bort GND pogo'n... visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut - strömmen...


    men om man inte har nånstanns att skicka ut strömmen så är det inte en sluten krets!??!

    (oj vad vi tjatar om dendär pogo'n)

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100
    jo klart att det funkar, men det jag menar är att det är bara om det blir nåt fel som den skickar ut ström via GND pogon. Precis som spider säger att det bara är en säkerhets pogo som bara är där för att försäkra framtida kompatibilitet, men den är också där för att om, som jag skrivit förut:
    visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut strömmen...


    Du säger ju själv att " visserligen används den inte men ditt xbox"

    Sen så fungerar inte jordning så där.. Kommer inte bli en grillning mer eller mindre om han plockar bort den..

    Låtsas att det blir en kortslutning.. Då kommer Nätt agget säkring brinna.. Skulle han haft Jorden där skulle säkringen också brinna.. absolut helt logiskt..


    Edit: glömmde säga att det inte finns någon Jordfelsbrytare i Xboxen

    "ryker direkt om det blir jord fel,"
    Uppsågad Philips DVD
    Seagate 300gb
    Papst 19Db(A) 100%
    55 Grader med hd:n på 48 med hd av
    Frostad Juvel med blå neon under
    några blå neon slingor
    Inbyggd dvd mottagare med 4 pols switch.
    och ska sätta in lite lysdioder

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    visst man har sin egen uppfattning, och eftersom inget dera går att bevisa då microsoft ogärna ger ut kopplings schema på xboxen, så tycker jag vi lägger ner tjatet om den där GND pogon...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    Okey..
    Uppsågad Philips DVD
    Seagate 300gb
    Papst 19Db(A) 100%
    55 Grader med hd:n på 48 med hd av
    Frostad Juvel med blå neon under
    några blå neon slingor
    Inbyggd dvd mottagare med 4 pols switch.
    och ska sätta in lite lysdioder

Liknande diskussioner

  1. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 22:27
  2. Blir galen snälla hjälp (ISOCraxtion)
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:02
  3. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  4. Snälla, hjälp mig skapa min egen evox.ini
    By Jojse in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-26, 18:11
  5. SNÄLLA HJÄLP MIG! Messiah Ej Bootbart
    By Evil Angel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-04, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •