Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Måste hålla in power för att kunna ladda spel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Måste hålla in power för att kunna ladda spel

    Hej,

    sitter och försöker felsöka min systers xbox. Efter att hon försökte spela spelet Tiger Woods så har den slutat fungera som den skall, vet ej om det är pga spelet eller något annat.

    Innan så lös xboxen orange när man hade aktiverat modchippet genom att hålla in powerknappen och allt funkade bra.

    Numera så slutar den lysa orange så fort man släpper powerknappen men dashboard laddar fortfarande fast man kan sedan inte starta några program/spel det står bara loading och inget händer.

    Om man håller inne powerknappen under hela uppstarten och även därefter så är det inga problem att starta program/spel men så snart man släpper den blir lysdioden grön igen fast har man då startat ett spel så går det fortsätta spela. Ganska störande det hela.


    Försöker man starta orginalbios genom att bara trycka snabbt så lyckas boxen inte starta alls utan slår av sig själv efter ett tag.

    Kör M8+ för v1.6 xbox som bios och superdisk 3.7 som dashbord med ett alladin advance modchip

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hittade denna gamla tråd och blev överlycklig ... tills jag tittade på den och inte fann att det tydligen inte var någon som hade koll på vad det kan vara ...

    Fortfarande ingen som vet eller kan gissa sig fram till nått angående detta ?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det problem jag hade är numera löst sedan något år sedan. Minns inte exakt vad det var jag gjorde men jag tror jag jordade någon tråd så att den hela tiden startade med chippet påslaget. Alltså den som går bort till resetknappen så att man kan välja att starta med modchippet på. troligen är det väl något som brunnit upp någonstans eftersom modchippet bara var enablat när det fick jordad signal från resetknappen. Men efter jordningen så har det fungerat bra kan ju vara samma fel för dig.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    hmmm lite ny på detta men ... var det sladden som skulle till D0 som man kunde sätta på jorden ???

    Tack

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har flyttat D0 till undersidan till den mer lättlödda punkten. fortfarande samma fel. jag hörde av förra ägaren att chippet inte går att flasha om. är det möjligt ? jag har googlat och kommit fram till att utseendemässigt så är det identiskt med ett advance xt (plus).

    tacksam för tips / johny

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    den som går till resetknappen skriver du, är det d0 eller ?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    D0 är den som går till moderkortet. Har du möjlihet att ta ett kort på ditt chip?

    Alltså, vissa chip är ju konstruerade så att om man håller inne power-knappen så startar boxen i "chippat läge". Om man startar med ett snabbt tryck eller med eject-knappen så startar den som om den vore omoddad. Det ska vara så.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag skall ta ett kort på det.

    Problemet är ju att släpper jag strömknappen innan jag har startat ett program eller ett spel så slutar den ladda, den fryser, stannar, pausar vill inget mer.

    MvH / Johny S

Liknande diskussioner

  1. Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning
    By Hansi in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 85
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 14:14
  2. Räcker det med att bara chippa om för att kunna spela
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 11:02
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 21:44
  4. Billigaste lösningen för att kunna spela Hongkong-silver spel?
    By Mooshie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 08:27
  5. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •