Vet nån hur man ändrar i huvud menyn.
Min polare skulle vilja ha samma menyval som jag (games,apps,system ulties,ms dashbord m.m.)
För han har just nu en massa val saker som man knappt fattar fattar nånting av.
Skulle vara tacksam för snabbt svar.
Vet nån hur man ändrar i huvud menyn.
Min polare skulle vilja ha samma menyval som jag (games,apps,system ulties,ms dashbord m.m.)
För han har just nu en massa val saker som man knappt fattar fattar nånting av.
Skulle vara tacksam för snabbt svar.
Ta en titt i c:\evox.ini under avdelningen [Menu] . Det är rätt grundläggande hur du bygger menyn ..
men går det inte bara att skicka över det när man koplar ihop boxarna med varandra?
Och sen undrar jag om man kan skicka över bios till varandra för jag skulle vilja ha igr funktionen som han har
Ta en kopia på den enes evox.ini fil kör över det till den andres box med hjälp av FTP om man inte vet vad man gör så är detta det lättaste sättet.
Sen är det inte säkert att den passar just din box, han kanske har spel, music, videos, Emus på andra partioner än vad du har så då får man in och ändra iaf.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har laddat ner evtool men vad ska jag göra sen?
Jag har en 1.6a
Jag vill ha igr.
Last edited by Red_fox; 2005-03-31 at 10:59.
Du öppnar din bios den du vill använda dig av i OPEN
Du väljer "Partition 6 takes rest of the drive"
Du kan bocka av ANIMATION
I IGR Method högst upp till höger väljer du Quick
Spara nu i samma storlek som din bios nu är om den är 512k, har du en 256k bios kan du spara den som ett 512k.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag laddade ner och packade upp EvolutionX M8plus Bios.rar & använde bioset M8plus_16 från http://evox.xboxhackz.net/downloads/.
Sen gjorde jag som du sa,men ska man göra nått mer för att igr ska funka?
För jag fick inte det att funka nu iaf.
& bioset var 256k men jag viste inte hur man sparar den som 512k så jag gjorde det inte plus att jag inte vet hur man ändrar storlekarna i bankerna på mitt smartxx chipp.
har du evoxdash som dash?
Håll inne left trigger, right trigger, back, start, då resetas boxen till evolutionX dashen.
Nu funkar det.Felet var att jag glömde bort att trycka in start knappen också.
Tack för hjälpen.
Men den där evox.ini filen du snackade om,är det dendär filen som man kan skicka över till pcn& när man öppnar den så står det tex
[Misc]
AutoLaunchGames = No
AutoLaunchDVD = No
DVDPlayer = "e:\apps\dvdx_v2\default.xbe"
AutoLaunchAudio = Yes
AudioPlayer = "c:\xboxdash.xbe"
MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"
UseFDrive = Yes
UseGDrive = Yes
SkinName = EvoX Hellboy
IGR = No
UseItems = Yes
ScreenSaver = 5
Fahrenheit = No
ShadeLevel = 90
EnableSMART = Yes
HDD_Temp_ID = 194
DebugTSR = No
ChameleonLed = 15
TSR_Type = 0
GameRegion = 0
Men han har spel,filmer m.m på F,& jag har dom på E för jag har bara orginal hddn så det funkar väll inte då?
Det beror på om han har flera val i sina sectioner som tex E, F, PS vet ma inte vad man gör rör ej!!:
Section "Program Menyn"
{
Section "Apps"
{
AutoAddItem "e:\Apps\"
AutoAddItem "f:\Apps\"
SortAll
}
Section "Dashboards"
{
AutoAddItem "e:\Apps\Dashboards\"
AutoAddItem "f:\Apps\Dashboards\"
SortAll
}
Section "Emulatorer"
{
AutoAddItem "e:\Emulators\"
AutoAddItem "f:\Emulators\"
SortAll
}
Section "Spel"
{
AutoAddItem "e:\Games\Action\"
AutoAddItem "f:\Games\Action\"
SortAll
}
}
Last edited by pege63; 2005-03-31 at 11:55.
Bookmarks