Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Blinkar Rött/grönt

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Blinkar Rött/grönt

har precis satt i mitt xecuter 2.6 lite chip i min 1.6 xbox och flashat med X2.4983.06 (512 kb) bioset. Det gick utmärkt att flasha, och xboxen slog av sig, precis som den skulle. När jag startade den efteråt, så startar den om sig 2 gånger och blinkar därefter bara rött/grönt hur länge som helst.
    Har försökt sätta i skivan med bioset igen, men det händer inget då. bara blinkande. Har till och med satt i ett splitter nytt chip (exakt likadant) som var helt oflashat, men får exakt samma fel.

Kan någon ge mig ett tips på vad jag ska göra? Jag har köpt chippet från er på psxcare.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    X2 4983.06 har inget att göra i en 1.6 box.

Köp en x2 proggare och flasha in evo-x m8_16 istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ajdå... Skulle ha kollat upp det där lite noggrannare. Är det det enda sättet? Om det är det, så är det väl så, men det vore trevligt med ett sätt som inte involverar pengar. Har redan lagt ner alldeles för mycket på mina xboxar.

Tack för hjälpen ändå!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    hittade det här på eran sida:

2: Skicka chipet till oss med önskad bios på en diskett. Om chipet är köpt av oss så bifoga returporto 20:-. Annars kostar det 200:- + 70:- returfrakt (postförskott).

Hur funkar det? kostar det 200 + 20 kr (har ju köpt chippet av er), eller har jag förstått fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    20:- eller ett par frimärken räcker om du köpt chippet av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ok. Kan du beskriva exakt vad jag behöver göra och vad som måste skickas med.
    Än en gåg, tack för hjälpen.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Oki en gång för alla då, OM du har köpt chippet av PSXCARE så gör du så här: Skicka chipet till PSXCARE med önskad bios på en diskett bifoga åxå 20:- till returportot.

OM du INTE har köpt chipet av PSXCARE så kostar det 200:- för flashningen & 70:- för returportot.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jo, det förstod jag också. Det jag menade var om jag bara behövde skicka själva chippet eller om jag måste ta loss allting och skicka med det också (är nybörjare på sånt här). Ska jag skicka med kvittot? Hur lång tid tar det? Det var såna saker jag menade, ursäkta om jag var oklar.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Ja det är klart du måste skicka med chippet lite svårt att flasha om det annars, skicka med det bioset du vill ha inflashat på chippet åxå, annars får du ringa dit fråga om dom har det bioset hemma redan. Kopia på kvitto är åxå bra att skicka med så dom ser kundnr osv, osv, allt brukar ta ett pat dagar 3-7 dagar beror på hur mycket dom har att göra & hur många som står på kö åxå.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skriv upp kund+order# på en lapp bara, så ser jag ju resten i datorn :-)

Du behöver bara skicka chippet. Switchar osv har jag redan.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ok, då skickar jag det så fort som möjligt.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Har hittat ett bios som heter m8plus_16. Är det ett bra 1.6 xbox chip, eller finns det bättre? Har inte hittat evo-x m8_16, men jag gissar att det här är samma sak. Eller har jag fel?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    m8plus är nyare än m8, har dock haft problem med plusverisoen på mina aladdin chip då boxen envisas med att inte starta varje gång i chippat läge utan bara ibland....

_16 står bara för att det är för en 1.6, IGR = In game reset, LBA48_06 = Stort diskstöd med all disk på ledig disk på F:, LBA48_67 = Stort diskstöd med upp till 137GB på F: resterande på G:

Så tänker du stoppa i en disk som är 250GB eller mindre ska du ha en bios som heter något i stil med M8(plus=_16_IGR_LBA48_06.bin eller större disk M8(plus)_IGR_LBA48_67.bin

Hoppas det hjälpte dig en bit på vägen
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jadå, det låter fin fint. Tack för hjälpen, ska sticka och skicka iväg grejerna nu.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 16:34
  2. blinkar rött/grönt
    By Xbox_King in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 14:28
  3. Blinkar Rött/Grönt HJÄLP!!!
    By Zibob in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 14:10
  4. Hjälp! Blinkar Rött/Grönt
    By dEATH_mET_AL in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 12:15