Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Något konstigt när ja ska flascha chippet?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Något konstigt när ja ska flascha chippet?

    De är så här när jag koppla in xboxet till datorn så öppna ja först pogramet xbit 1.0 tar connect sen kommer de upp en ruta där de står "error reading CMD_GET_STATUS reply" ska de stå så eller?? sen måste man typ trycka 30 gånger på den innan den försvinar så man kan ta formatera så händer samma sak där och sen när ja sak ladda bioset så kor de till de är en kb kvar de kommer samma ruta upp va är de för fel är de nått fel?? isf vad??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du verkligen ett xbit 1.0?

    De ersattes av xbit 1.5 för ganska länge sedan nu
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    okej de nog 1,5 då va får ja tag i de pogramet då???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Okej tack... men ytligare ett problem när ja laddat hem de så står de att comdlg32.ocx den filen fattas elle nått så ja sökte på googel och tog hem den la den under c och sen system där men de står lika dant ännu:S vety du varför???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den måste kanske registreras.

    Prova DOS kommandot regsvr32 comdlg32.ocx
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Okej tack.. men fick precis igång de på min kompis dator så ja la in två bios räcker de för att kunna spela de va m8 4980.06 bios elle ska man lägga in super discen med??? isf räcker dom biosarna till de för nu när ja stoppar in min brända super disc (på dvd-r skiva) så kommer de upp som vanligt att xbox inte kan läsa den:S??

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle ta 4983.06

    Kolla att det står XECUTER istället för MICROSOFT när du bootar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    De är de som är problemet det står inte xecutor (elle hur de stavas) även att ja flachat med de bioset:S??

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur är switcharna på usbmodulen inställda
    Vilken "stapel från vänster" har du aktiverat
    Vilken "bank i stapeln" har du flashat bios i

    har du lött eller använt pogopins
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    on off on off
    6

    mina hål va igen löddade så ja använde
    acceton för att får mer kontakt (trode ja) tro du de
    kan va okontakt med chippet??

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förmodligen ingen kontakt med d0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Okej får testa att löda d0 punkten då;D men tackar

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    vart får jag tag på X-bit 1,5

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pontlisch Visa Inlägg
    vart får jag tag på X-bit 1,5
    Tekniska museet kanske? Kolla grovsoprummet om det ligger någon xbox där... Vad skall du med ett sådant chip till år 2009?

    Du är den första som skriver i den här tråden på 4,5 år...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. error 13 när jag stänger av chippet
    By Ern in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 14:23
  3. Min xbox låter konstigt när man lämnar den på..
    By ollie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 18:21
  4. konstigt ljud när man stänger släden med reset knappen
    By Butcher76 in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 14:10
  5. När ska man patcha eg?
    By reaver in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-04, 21:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •