Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: flasha mitt aladdin

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    flasha mitt aladdin

    Tja... har ett aladdin XT chip !

    Av vad jag läst så ska jag flasha från dashboarden ! men jag provade att flasha x2 v4980.06 jag har en 200 gig hd så !

    när jag försöker flasha från dashboarden så står det bios unknown ! och då provade jag att flasha från en consoldisc och då gick det bra ända tills att jag valde yes på att flasha, det enda som hände då var att det stod "ereasing" men inget mer hände, så då stängde jag av, och som tur var hade det inte blivit något fel !

    MEN JAG VET INTE HUR JAG SKA LYCKAS BYTA BIOSEN

    HELP!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha en rad för flashtypen 49lf020A i din evox.ini. Tydligen har den bootskiva du använde det, så du kan ju kolla där hur den skall se ut så kan du lägga till det i din c:\evox.ini också.

    Och så måste du boota med powerknappen intryckt i c:a 5 sekunder innan chippet öppnar sig för flashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok då var det därför det inte gick flasha , men den där raden som ska stå där ? jag hade inte en rad där det stod "49lf020A"

    däremot hittade jag en rad där det stod

    Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000

    Är det samma?, jag kom inte åt så jag kunde se min evox.ini på consoldisc, men jag hade den sparad på hd och jag hittade ingen rad om det !

    Vet du vad jag ska skriva in, och vad händer om det inte står den raden när jag flashar ?

    mvh

    det var x2 v4983.06 som jag hade tänkt installera ! skrev fel på 3an !....
    Last edited by xboxman83; 2005-03-25 at 16:17.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000
    Flash = 0xbf52,"SST - 49LF020A",0x40000
    Flash = 0xdab0,"SST - 49LF020A",0x40000
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag skrev in dom raderna som saknades ! och sedan försökte jag flasha från min dashboard, jag hade även hållt in knappen så att xboxen blinkade orange och grönt ! varannan gg.

    När jag sedan valde en bios så fick jag upp texten "not writeable" så då provade jag att göra det från consol discen och då kommer jag så långt att det står "erasing" men sen händer inget mer !

    HELP!

    nu provade jag att starta utan att hålla in startknappen i 5sec och då kommer det fram att jag kan flasha från dashboarden. Men då är väl chippet ändå låst lr ?
    Last edited by xboxman83; 2005-03-25 at 18:39.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nu fick jag in biosen

    tack HANSI för hjälpen

Liknande diskussioner

  1. flasha aladdin advance
    By ?izo in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 11:01
  2. Funkar mitt Aladdin XT på 1.6 direkt eller måste ett spec bios in?
    By HIVAlius in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 00:08
  3. Flasha med Aladdin advance live
    By stvikt in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 14:41
  4. Flasha Aladdin 64
    By Purrman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 02:53
  5. Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?
    By grantrytare in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 12:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •