Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: ps2 med dms4 ba la av efter 4mån??

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

ps2 med dms4 ba la av efter 4mån??

jag chippade själv mitt ps2 i december och sen dess har den funkat super, inget strul alls.. sen nu plötslit härom dan när jag satte på playstationet för att lira lite => nada! out of nowhere then sluta ba funka.. ser ut som BSOD, alltså allt ja får e ba en svart bild, så ja gick åter in i ps2'n för att kolla alla punkter som skulle kunna orsaka just detta, men allt ser helt perfekt ut.. nå förslag nån varför d blivit så här plötslit från ingenstans??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova boota med chippet inaktiverat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    yes har redan provat det.. funkar inte.. har oxå provat att starta från backup bioset.. funkar inte d heller..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    funderade bara.. va ja märkt e att skivorna man lägger in aldri ens börjar snurra.. ja kommer inte ihåg om dom gjorde d när ja först upplevde BSOD när ja installerade chippet i december.. kan d va nåt me dvd läsaren? men om d e så då skulle ja väl åtminstonde kunna komma in till browsern eller?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

ps2 har fått fnatt

efter 2 dagars omlödning en sladd i taget (enda felsökningen jag kunde komma på å göra) har jag kommit fram till nåt åter igen oförklarlit?? nu kan ja starta alla spel så länge jag inte sätter ihop playstationet igen.. å nu kommer d konstiga.. den läser spelen en tag, får igång dom å d, men sen stannar cd läsarn helt plötslit.. ba total stop.. sen när man resetar vill den inte starta alls igen utan det tar ett par gånger.. vissa gånger kan läsarn också få helt fnatt å börja snurra typ hundra gånger snabbare än vanligtsvis .. hjälp kan nån förklara d här?? va ska ja göra??

Liknande diskussioner

1. Problem med ny PS2 & DMS3+
    By daniel74 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 00:13
  2. ps2 med hårddisk
    By mack in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 18:44
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 08:17
  5. Knasigt med ps2.
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 07:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner