Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ännu ett laser strul

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Ännu ett laser strul

    Jag har fått problem med lasern i min ps2:a.....Problemet bara dök upp i går när jag spelade.....jag hade inte spelat länge när playstationet låste sig under en laddning......jag reseta och det gick inte att få igång spelet igen.......jag har läst runt lite här på forumet och mistänker att det är dvd läsaren som har pajatt......det går att spela de blå skivorna och vanliga musik cd:n men inga dvd filmer och dvd spel.......
    Jag har testat lite med att skruva på kuggljulet och på den lilla skruven vid lasern för att ställa in höjd och så...men inte lyckats få det och funka..
    Jag har även mätit resistansen i spolarna och fick då 5,3 ohm på båda.
    Modellen jag har är SCPH 30004 och den är inte chipad.

    Nån som kan ge mig tips på vad jag ska göra...... ska jag köpa ny laser eller ska jag skrota och köpa ny ps2:a??

    Hoppas på svar snart
    MvH Danne

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Din playstation är av samma model som min, så jag antar att du köpte den tidigt när det släpptes som mig, min kan inte läsa PSX spel och inte PS2 spel som är repade.
    Jag upptäckte det hos PSxcare, när vi skulle chippa prövade han först om Psx-skivor funkade, det gjorde de inte, vilket förvånade mig....eftersom de gjort det tidigare, tur var det...för annars hade jag chippat ett ps2 som skulle slutat läsa psx spel efter ett par dar

    Så jag har köpt nytt och ska chippa

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Jag har också fått problem med min ps2:a, den startar varken dvd filmer eller spel men jag tror inte det är lasern som är trasig eftersom det inte verkar ens som om skivan börjar att snurra.
    Nån som har nån anning om vad det kan vara för fel?
    Det är en ochipad v9 eller v10.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag har ingen anning, men läst att V9-v10 har/hade ett överhettningsproblem, kan det vara det måntro?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Tror inte det eftersom jag har använt en extra fläkt till den.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Ingen som har någon anning om vad det kan vara för fel?

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Samma problem

    jag har precis samma problem med en begagnad PS2a, scph 39004. Skivan snurrar inte ens och är fast i menyn med browser och system configuration.
    Den är ganska dammig så de vore kanske nåt att rensa den på damm, kanske nån fläkt som inte startar eller nåt.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hittade felet nu, men inte hur de ska lösas. Ser ut som att CD/DVDromen inte vill spinna upp, den klarar det inte, utan skiva så snurrar den för fulla muggar i nån sekund. Haft samma fel på tidigare CD-rom på datorn, då skaffade jag mig en ny. Men denna gång borde det allt gå att laga. Finns det reservdelar som kan fixa detta problem? Är det DVDrom-motorn eller är det linsen som sätter käppar i hjulet? linsen i övrigt är inte i vägen eller något sådant så de vore kanske konstigt att tro det är den.
    Last edited by Paw; 2006-03-10 at 23:26.

Liknande diskussioner

  1. fel på chipning eller laser eller......?
    By twoheadedboy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 17:52
  2. Funderingar kring min PS2 laser
    By Calleman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 12:34
  3. INstallera Ett Chip.
    By neoNmaZteR in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:32
  4. Vad är skillnaden om man har ett 256 k chip mot ett...
    By _Bagarn_ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 14:56
  5. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By nik in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 22:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •