Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Mitt nätverkskort är trasigt så hur lägger jag in spel på boxen?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21

    Mitt nätverkskort är trasigt så hur lägger jag in spel på boxen?

    Mitt nätverkskort är trasigt så hur lägger jag in spel på boxen?jag har brännare och ett chipp om det skulle behövas.Vad kostar en reparation på nätverkskortet?jag har hört om något dvd2xbox,Var hittar jag det? kan jag föra över detta program från en skiva?

    En sak bara, jag har en 80 gig hårddisk så det skulle vara tråkigt om det inte går då har jag slösat pengar.
    Last edited by Ganon; 2005-03-27 at 22:16.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Du kan antingen föra över spelen genom datorn annars så får du göra det genom att bränna på dvd-skiva och sen stopa in skivan i din box och starta HDDloader om du har det. Jag har aldrig provat att lägga in spel genom dvd2xbox.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    vart får man tag på hddloader?är inte hddloader till ps2

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    Det borde gå om du bränner en skiva typ super-disc eller SlaYers som installerar dvd2xbox (och Px HDDLoader) automatiskt
    Last edited by ZeB; 2005-03-29 at 01:16.
    Ladies and gentlemen!
    The eagle has left the building!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Jag använde xboxcopy. Det gick att installera spelet på f. Men xboxen använder f till sparade spel...så jag kan inte spela spelet jag la in(call of duty).Så nu kan jag inte spara spel längre...hur tar jag bort spelet från f?hur mycket kostar en reparation? 500 max!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag skulle tro att du får nog köpa ett nytt moderkort om du ska få igång ditt nätverskort igen. Om det inte bara är kontakten som är trasig. Då kan du ju löda dit en ny själv eller be någon lödkunnig göra det.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    vilken kontakt? vad kostar ett moderkort?måste man löda fasst ett nytt moderkort?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nätverkskontakten så klart ! Går att få kring 500 kr på *******. Kanske inte ett alternativ, jag vet inte riktigt hur mycket du värdesätter nätverksanslutningen. Och nej, man behöver inte löda någonting. Man byter ju bara ut det gamla.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av weeh
    Nätverkskontakten så klart ! Går att få kring 500 kr på *******. Kanske inte ett alternativ, jag vet inte riktigt hur mycket du värdesätter nätverksanslutningen. Och nej, man behöver inte löda någonting. Man byter ju bara ut det gamla.
    Är det svårt att montera?varför skrev du *******?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Vill inte vara taskig men det är ett jävla skit forum om man inte får jämföra priserna bara för att ni är rädda att folk inte ska handla. Men till frågan, Det är lätt att byta. Som att bygga lego. Och ******* skulle vara namnet på en prylmarknad.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    ok.Jag har löst mitt problem genom 4 timmars xbox jobb med hankonstroll.Irreteranede med nu går det felfritt att ladda in spel från skivan med xboxcopy.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Men nätverkskortet funkar väl inte?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    nej...men jag kan göra det jag vill:ladda in spel till xboxen på ett lätt o fungerande sätt...

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    alltså jag förstår inte. det verkar vara många som har haft sönder sitt nätverkskort på xboxen.. lixom hur har man sönder det?
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Kan man undra. Har pajat många grejer på xbox óch dator med aldrig lyckats paja ett nätverkskort.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    min xbox har stått orörd i ett par månader, skulle sätta igång det och strömma lite film, ingen kontakt med xboxen, provade med både korsad och okorsad kabel mellan xboxen och routern. Men det hjälpte inte. Portlampan på routern tänds inte ens när man pluggar in kabeln mellan xboxen och routern vilket borde tyda på att nätverkskortet inte fungerar.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hm, det finns inget direkt nätverkskort i xboxen så det tvivlar jag på...

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag skulle hemsk gärna tvivla på det också, hade varit roligare med en fungerande xbox, men jag har inte ändrat på något under tiden den stått orörd och nu funkar den inte. Samt är xboxen igång och routern igång skall väl portlampan på routern tändas i vilket fall eller?

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av airwalk
    min xbox har stått orörd i ett par månader, skulle sätta igång det och strömma lite film, ingen kontakt med xboxen, provade med både korsad och okorsad kabel mellan xboxen och routern. Men det hjälpte inte. Portlampan på routern tänds inte ens när man pluggar in kabeln mellan xboxen och routern vilket borde tyda på att nätverkskortet inte fungerar.
    Precis samma sak hände mig, den bara la av. Vet inte hur jag ska göra......., någon som har en idee???

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ett (svårbytt) chip på moderkortet som kan paja vid t.ex. åska eller kanske pga krypströmmar. Eller bara kontakten. Med dagens xbox priser så köper man hellre en ny box för 995:- på någon rea än börjar härja med det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tack, för svaret, i o f sig spelare det ingen roll, man tar bara DVD -/+ RW och lägger in spelet man vill ha, men det är ju lite krångligare.

Liknande diskussioner

  1. Hur lägger jag in dashboard?
    By f_gordon in forum SmartXX Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 16:43
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 19:45
  3. Hur bränner jag ps2 spel om jag har magic 3.1?
    By tobiasutter in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 15:20
  4. hur brännar jag ett ps2 spel?
    By Ps2 player in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 21:12
  5. Hur kopierar jag ett spel?
    By Hin in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 22:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •