Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS2an tar inte längre emot backups men accepterar fortfarande orginal-import

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

PS2an tar inte längre emot backups men accepterar fortfarande orginal-import

Hejsan hejsan på er allihopa.

Så här ligger det till, jag är ägare av en relativt gammal Playstation2 med ett ganska så gammalt chip (chippade den för snart ett år sedan). (Jag chippade den i en numera nedlagd butik i Sthlm.)

För ungefär en vecka sedan så lånade jag ut min PS2:a till en vän då jag skulle åka iväg på skoter-semester ett par dagar. Då var allting frid och fröjd, min PS2:a var regionsfri från orginal-spel och orginal-dvd:er och även backup-skivor.

Problemet är att nu när jag fick tillbaks den och glatt skulle testa att spela lite så fungerade helt plötsligt inte mina backup-skivor, detta är mycket speciellt enerverande då jag har backups av så gott som alla mina Playstation (1) spel för att jag inte anser att de ska behöva nötas ut mer än de redan har gjorts (samlare som man är).

Så fort jag märkte detta så testade jag givetvis med även orginal-skivor vilket fungerade utmärkt både när det gäller PAL och NTSC (import).

Vad kan felet vara? Är det någonting jag kan åtgärda sjävl?

När jag fick tillbaks min PS2:a så märkte jag att min vän ej stängt av den med switchen på baksidan innan han dragit ur strömsladden, kan det vara orsaken till felet? Det tycker jag är lite mystiskt då X-chippet inte verkar ha gått sönder, jag kan ju fortfarande spela import.

Den var även aningen kall när jag fick den men det var länge sen nu och jag har testat och testat om och om igen så det tror jag inte kan vara orsaken.

Snälla hjälp mig för jag har varken råd eller lust att behöva köpa en ny eller chippa om (är det föresten möjligt att chippa om en playstation? Det vill säga tar ur det gamla och sätta in ett nytt?).

--------------------------------------------------
    Edit (15 timmar senare): Jag hittade en garantilapp från stället där jag moddade min Playstation 2 och där står det att det är ett Ripper 2 Gold chip.

Butiken var *********(.se) i Sthlm. Hemsidan är uppe igen så jag kanske hade fel när jag sa att den var nedlagd.

--------------------------------------------------
    Ytterligare uppdatering (många timmar senare :P):
    Jag bestämde mig för att testa några fler backups idag och märkte att en av dem faktiskt gick igång... två gånger av fem försök ungefär.

Börjar tro att det är lasern som spökar men då borde väll inte alla orginal-spel gå igång helt utan problem?
    Last edited by Teddy!; 2005-03-29 at 22:00. Anledning: Nya fakta

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Är det verkligen ingen som ens har en kommentar om vad det kan vara för fel?

Känns ju ganska så löjligt när folk som skriver typ en rad:
    "Min skiva laddar inte vad kan vara fel"

och får en massa tips och svar och jag som faktiskt tagit mig tid att försöka beskriva, inte får ett enda...

Postade jag i fel forum kanske?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    vet du vad klockan är?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Exakt vad har tiden på dygnet med saken att göra AeG_00?

1) Orginal inlägget skrevs för en vecka sedan.
    2) Du är ju vaken, om du syftade på att folk inte kollar vid tiden som mitt svar skrev.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ta den till butiken som fixade den från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Jo jag har tänkt att göra det snart, problemet är bara att garantin jag har där gäller bara X-chippet och jag har lite ont om pengar för tillfället så en reparation/byte av lasern är inte vad jag prioriterar högst just nu.

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. PSTwo som inte tar emot biosuppdateringen
    By a00robst in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 11:15
  3. Orginal bios fungerar inte längre.
    By bourghardt in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 14:14
  4. Kunde boota superdisc efter hd byte men inte längre
    By silent666 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering