Jag lyckas inte få min PC och min xbox att hitta varandra. Jag använder en korsad kabel för anslutning (samma jag i vanliga fall har till BBB-uttaget). Införskaffade xboxen idag och började glatt göra de inställningar i nätverket som det stod jag behövde göra, nämligen följande:
Höger klickade på Mina nätverksplatser och valde egenskaper.
Får upp två olika tidigare anslutningar den ena heter 1394 anslutning 2 och den vet jag inte var den kommer ifrån. Den andra heter Anslutning till lokalt nätverk 2 och jag tror det är den jag har till min BBB anslutning.
Jag högerklickar på anslutning till lokalt nätverk 2 och väljer egenskaper.
Nytt fönster där det bland annat står: "Anslutningen använder följande objekt" med en tillhörande scroll lista under.
Scrollar ner till posten Internet protocol (TCP/IP) och klickar på egenskaper.
Jag skriver in IP adressen 192.168.1.1 och den rätta nätmasken dyker upp under (255.255.255.0).
Startar om datorn.
Slår på Xboxen och går in i System utils och vidare in i Settings
Jag ändrar "use static IP" till YES och skriver in IP adressen 192.168.1.2 och nätmasken 255.255.255.0
Jag skriver även in default gateway till 192.168.1.1
Tar sedan save and exit och startar om xboxen.
Efter denna procedur funkar fortfarande inte anslutningen. Jag provade med flashFXP för att se vad som hände när jag sökte efter xboxens ip. Där står det "connection failed (No route to host).
Vet inte vad jag ska ta mig till snälla hjälp mig!
Bookmarks