Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Chippa för HD, Live o.s.v.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Chippa för HD, Live o.s.v.

Jaha, har suttit och läst i forumet i 10 timmar nu och vill bara ha lite råd... Förlåt om dessa grejer finns redan, det är inte lätt att hitta i ett så stort forum...

Jag har ny tv som klarar NTSC och Component med alla upplösningar.
    Jag har kommit fram till följande(stämmer det?):

* Med chippad box och HD Advanced Pack ska jag klara att köra spelen för bättre bild, oavsett om det är Original PAL eller brända spel.
    * Det spelar ingen roll vilket chip jag väljer, alla klarar av att slå av chipet så man kan lira Live. (Jag tänker inte lägga in en störrre hårddisk)

Frågorna är:
    1. Några råd om vilket chip och bios man ska välja om allt jag är ute efter är bättre bild via Component-kabel samt möjlighet att spela brända spel, mina original-spel och även Live med originalen?
    2. Om jag ändrar till NTSC via chippets bios, och sedan ska spela live och slå av chippet, måste jag då använda min gamla scart och köra via den och PAL?
    3. Hur jobbigt är det egentligen att löda? Har lött mickar till gitarr och så men det här verkar vara så ruskigt små lödpunkter? Är det bättre att köra med lödfritt(xbit)?

Det bara snurrar i skallen, vete fan vad jag ska välja...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20

oje

om du inte e duktig på att löda så är veöl lödfritt bättre.
    min kompis farsa jobbar på ett laarm företag och löder varje dag.
    han sa att dfet va svårt.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    hej!
    jag har precis köpt en ny xbox men nu vill jag bytt HDD i den men jag vet inte hur jag ska göra. Skulle vara tacksam om någon kunde sätta hur jag ska öppna xboxen fått dom 2 st kruvar lösa i bottnen men sen vill kopan inte flytta sig.

Hur gör jag?????????

Mail: hyperunknown@telia.com

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Ja du hijackade min tråd med en helt annan fråga, men läs punkt 2 HÄR!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1. Chip spelar ingen roll. Jag rekommenderar chip med eget "operativsystem" då dessa fungerar även om du gör något knasigt med ditt bios. Dvs SmartXX, SmartXX lite, Xenium, X-ecuter 3

2. Du kan använda komponentvideokabeln även i PAL läge, du får bara inte HD upplösning då. Förmodligen kan du spela ditt onlinespel i NTSC/HD läge. Sist jag provade fick jag dock bara spela mot andra spelare som körde NTSC så du kanske inte hittar dina polare om du inte kör i PAL.

3. Har du inte en väldigt ny xbox (version 1.6) är lödningen enkel, jag har en videofilm där min då 8-åriga dotter helt själv modifierar en xbox med ett SmartXX chip...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Jag har kikat mest på Xenium Ice lödfritt...
    Jaha, så det kanske bara går att köra mot andra NTSC:are? Skumt? Lirar man live nu så lirar man väl mot både NTSC och PAL? Tänkte på att man möter väl jänkare rätt mycket i spelen..? (Eller kanske inte??)
    Men om man nu kör i PAL med komponentkabeln så har man väl åtminstone RGB-Scart-kvalitet på bilden?

Så du menar att det ska vara så enkelt att en 8-åring kan löda fast det? Det låter otroligt, antingen är det väldigt enkelt eller så är din dotter en enorm lödar-talang..?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan ju vara olika i olika spel.

pb/yb/rb komponent ger lika bra bild som RGB. Jag har för mig att den lilla tekniska skillnaden gör att det blir något skarpare bild med pb/yb/rb än RGB, men något bättre färger med RGB, beroende på den lilla skillnaden i hur bildinformationen är uppdelad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    OK.
    Jag har xbox version 1.0 och där kanske lödfritt med de här fjädrande benen funkar rätt bra, hålen verkar ju vara igenlödda redan på den...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kanske, jag är inget direkt fan av lödfritt :-)

Men tar du en Xapt3r adapter så har den lysdioder som hjälper dig felsöka om det strular.

De nya adaptrarna levereras även med små "pluppar" som man sätter i hålen så att pogopinsen sitter bättre.

Liknande diskussioner

1. Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning
    By Hansi in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 15:14
  2. Formatera original HD för Live?
    By marukusu in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 05:24
  3. Chippa för backup spel ??
    By Nebelosa in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:07
  4. Xbconnect istället för LIVE!
    By monkeyman in forum XBOX Nätverksspel / LIVE