Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Frågor angående chippning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Frågor angående chippning

    Jag hade tänkt att chippa för ett bra tag sen, men då jag i butiken upptäckte att ps2 var halvdött bestämde jag mig för att inte chippa.

    Nu efter flera månader har jag och min bror köpt en PsTwo och planerar att chippa den, men jag har vissa frågor.

    Funkar pstwo lika bra med chip som de äldre modellerna? Vi kan ju inte lämna tillbaks ps2:et om det chippats så jag undrar om man får pengarna tillbaks eller någon sorts garanti, läst att ni har en livstids garanti vid modifiering, men hur fungerar den? är det 100% att alla backup/import-spel och filmer från andra regioner ska funka?

    Förkortar chippningen ps2:s livslängd?
    Hur länge håller de nya ps2:erna? Vår förra 30004 höll i flera år och funkar än idag, läser inte PSX skivor dock

    Vad är skillnaden mellan Pro och lite? Läst, men inbyggda minnet och real media playern förstår jag mig inte på....vad gör playern? kan man inte se filmer utan den?

    Vad är det för skillnad mellan chip som man löder fast och chip som inte löds fast? Funkar de lika bra?

    Hur fungerar det här med patchning av chip och bioset? är det bara att bränna ut på skiva och boota ps2: an med den i?

    Jag har läst en hel del om hur det krånglat med pstwon här på forumet, är det för att de chippat själva? Ännu en gång blir det väl samma fråga om eran garanti

    Jag är ganska förvirrad efter att ha titta igenom foirumet då jag läst en massa om olika saker, som dvd bränning, och nerladdning från ftp och sådant
    En massa saker som jag inte heller vet vad de betyder. Så om det går, förklara helst så tydligt och detaljerat som möjligt :P

    Tack på förhand!
    Last edited by KOTOn; 2005-03-29 at 20:21.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi garanterar chippet i 1 år, lödningarna på "livstid". Vi garanterar inte att 100% av allting skall fungera, bara att chippet fungerar "normalt".

    Om du på grund av chippningen spelar dubbelt så mycket jämfört med vad du gjort utan chippet så förkortar du apparatens livslängd "på almanackan" iaf...

    På PS TWO är det dms4 lite som gäller eftersom pro överhettas.

    Skall du uppgradera chippets firmware så bränner du en cd och startar och följer instruktionerna på din tv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack så mycket för svaret! En till fråga bara

    I den här tråden http://forum.psxcare.com/support/sho...%F6verhettning

    så snackas det väldigt mycket om att PSTwos dör....vad händer om våran skulle dö? Vi kan ju inte utnyttja garantin längre då den är moddad och klisterlappen är borta. Och när jag säger dö , menar jag inte att jag tagit och slängt den nedför trappan sedan blivit chockad när jag upptäckt att den slutat fungera :P utan som det som hänt de i tråden jag länkade till här ovan, att man spelar och efter ett X antal timmar så hänger den inte med längre.

    Tack igen.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då är du utan PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Så ni kan inte hjälpa till att sätta lappen tillbaks? Man vill ju inte slöänga iväg 3000 kr på en maskin om den inte funkar.
    Last edited by KOTOn; 2005-03-29 at 20:55.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan sätta tillbaka lappen om du tycker att din ps2 ser snyggare ut i originalskick med "dekalerna på plats".

    Vi kan dock inte föreslå att du på det sätter försöker lura någon att det fortfarande är garanti på den. Och om man verkligen undersöker lappen så ser man att den varit borttagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Nej, det där lät ju lite lurigt.
    Men får ju lite ångest nu när man köpt en.

    Vet du om det är många PSTwos som dör?

    Och vet du hur det fungerar med Pstwo:ns garanti? Borde det inte finnas någon garanti att den ska funka även om den är chippad om det är lasern som dör? För det är väl intve chippet som tar sönder den?

    I värsta fall får jag väl lämna tillbaks den, har ju den oöppnad på bordet.

    Lägger ni in laserv12-lösningen när man lämnar in PsTwo:et hos er?
    Tack.
    Last edited by KOTOn; 2005-03-29 at 21:06.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom verkar hålla eftersom vi monterar en skyddskrets som stänger av laserstyrningen om något håller på att gå på tok. Men pga bristen på basenheter kan jag inte säga om det är "många" som dör eller inte, vi har bara chippat några hundra och jag har inte någon egentlig statistik på hur många som dött med/utan laserfixen. Några har dött på "operationsbordet" också pga "ooops" vid lödningen. Så jag har en trave med 10-15st döingar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, får man ersättning om den dör på "operationsbordet"? Det hoppas jag

    Tack så mycket annars, får väl sätta mig ner och grubbla nu...får ångest nu! Synd att man inte kan köpa "vanliga" Ps2:s längre...butikerna säljer ju bara PsTwos.

    Vad gör ni förutom manicken som stänger av ps2:T om det blir för hett, finns det något som leder bort värme eller liknande?

    Sista frågan, finns det inget sätt att få tillbaks pengar eller ny maskin utifall den dör?

    TAck

    Vet att jag tagit upp en stor del av din tid, väldigt tacksam över att du svarat på mina inlägg
    Last edited by KOTOn; 2005-03-29 at 21:31.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om den dör "på operationsbordet" så löser vi problemet :-) Just nu har vi ps two på lager, så det är inga problem, det var värre när dom var hopplösa att få tag på.

    Men om den dör senare så är det förmodligen inte så mycket jag kan göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Så du menar att det inte längre är brist på konsoler? Så man kan köpa färdigmoddade hos er?

    Har man garanti på att de inte kommer att dö?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Psxcare
    PS TWO med inbyggt DMS4 LITE chip. RGB-kabel ingår. 1 års garanti på Playstation 2, livstids garanti på chip och montering.
    1 års garanti.. Det borde väl svara på din fråga
    Last edited by Deeds; 2005-03-30 at 01:00.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är lite väntetid eftersom vi inte hunnit ikapp alla beställningar. Extra knepigt då vi inte fått kontakt med alla kunder som beställt ps two med dms4pro (dessa beställningar måste ändras till dms4lite).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Aj, pallar inte vänta :'(

    Väntat i åtta månader på att köpa ett nytt....och då blir det ett ps2 med risk för överhettning. Ångest...

    Skulle helst velat ha det chippat nu under lovet så man kan spela FFtactics och Xenogears som man haft oanvända i över 9 månader nu :P

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    KOTOn.. Intresserad av att byta erfarenheter mm. Skicka ett mail till mig Deeds@b r e d b a n d.net


    note: hmm...får man inte skriva email här ?

Liknande diskussioner

  1. Byte av chippning?
    By dorfmeister in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 43
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 23:27
  2. Fel efter chippning.
    By kunta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 17:25
  3. PS TWO och Chippning
    By diatriber in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 10:41
  4. Dvdn läser inte som den gjorde innan chippning
    By yooda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 22:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •