Jag hade tänkt att chippa för ett bra tag sen, men då jag i butiken upptäckte att ps2 var halvdött bestämde jag mig för att inte chippa.
Nu efter flera månader har jag och min bror köpt en PsTwo och planerar att chippa den, men jag har vissa frågor.
Funkar pstwo lika bra med chip som de äldre modellerna? Vi kan ju inte lämna tillbaks ps2:et om det chippats så jag undrar om man får pengarna tillbaks eller någon sorts garanti, läst att ni har en livstids garanti vid modifiering, men hur fungerar den? är det 100% att alla backup/import-spel och filmer från andra regioner ska funka?
Förkortar chippningen ps2:s livslängd?
Hur länge håller de nya ps2:erna? Vår förra 30004 höll i flera år och funkar än idag, läser inte PSX skivor dock
Vad är skillnaden mellan Pro och lite? Läst, men inbyggda minnet och real media playern förstår jag mig inte på....vad gör playern? kan man inte se filmer utan den?
Vad är det för skillnad mellan chip som man löder fast och chip som inte löds fast? Funkar de lika bra?
Hur fungerar det här med patchning av chip och bioset? är det bara att bränna ut på skiva och boota ps2: an med den i?
Jag har läst en hel del om hur det krånglat med pstwon här på forumet, är det för att de chippat själva? Ännu en gång blir det väl samma fråga om eran garanti
Jag är ganska förvirrad efter att ha titta igenom foirumet då jag läst en massa om olika saker, som dvd bränning, och nerladdning från ftp och sådant
En massa saker som jag inte heller vet vad de betyder. Så om det går, förklara helst så tydligt och detaljerat som möjligt :P
Tack på förhand!
Bookmarks