Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: disconnectar i xbconnect och xlink

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

disconnectar i xbconnect och xlink

Fungerar bra att koppla upp sig och spela med både xbconnect och xlink, men i båda programmen så blir jag disconnectad efter en stund, tappat kontakten står det. Även i link menyn där man kan välja att joina olika spel så blinkar spelen ibland (tappar dem alltså).
    Har en d-link 604 som är inställd enlikt instruktionerna på xbconnect helpsida, min mjukabrandvägg avslagen. Måste vara någon skit i routern (eller?), men fattar ingen ting.
    Någon som har en bra lösning? Snälla!
    //Sunkan

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du måste öppna portarna i D-Linkens webbaserade gränssnitt http://192.168.0.1 läs i boken
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Du måste öppna portarna i D-Linkens webbaserade gränssnitt http://192.168.0.1 läs i boken
    Det är ju det jag har gjort enligt xbconnects hjälpsida, antar jag. Eller ska jag göra ännu mer än det står där?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Gå till D-Link hemsida för att kolla HUR man gör det står där till punkt & pricka.
    Har du BBB som leverantör be dom stänga av Ping filtret det behövs bara vid video on demand
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Gå till D-Link hemsida för att kolla HUR man gör det står där till punkt & pricka.
    Har du BBB som leverantör be dom stänga av Ping filtret det behövs bara vid video on demand
    Har läst på d-links hemsida utan framgång. Finns det något sätt att stänga av alla ev. hinder i routern (d-link 604). Börjar bli trött på att bli disconnectad mitt inne i spelet hela tiden.

Pege63, ja jag har BBB, vad händer om jag ber BBB stänga av mitt ping filter?

Hoppas på hjälp.....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Man kan öppna dom portar just dom programmen använder.
    Pingfiltret stäng av det, bara ringa till BBB, det gör att spelen vissa ggr slutar mitt i du behöver inte ha igång det om du inte har bredbandsTV el PPW

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Man kan öppna dom portar just dom programmen använder.
    Pingfiltret stäng av det, bara ringa till BBB, det gör att spelen vissa ggr slutar mitt i du behöver inte ha igång det om du inte har bredbandsTV el PPW
    Nu är problemet löst!
    Jag provade med en annan nätverkskabel mellan box och router... då gick det hur bra som helst. Var tydligen en dålig sladd.
    Tack Pege63 för all hjälp, även om det bara var en sladdjä...!!!

Har dock ett annat problem.... om någon känner igen detta
    När jag står i rutan för att joina ett spel i halo2, så får jag upp flera spelmöjligheter, men måste stänga av Zonealarm (pro) för att kunna joina spelet. Har ställt in zonealarm enligt instruktionerna på xbconnects hjälpsida. Vill ju gärna ha zonealarm igång om det går...

Liknande diskussioner

1. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  2. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06
  3. Cabel modem usb->pc->xbox XBCONNECT
    By zelcor in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 13:18
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning