Tjena! Går det på nått sätt att spela upp en dvd image på xboxen?
Tjena! Går det på nått sätt att spela upp en dvd image på xboxen?
finns det nån guide på hur detta skulle gå till?? e förbannat trött på att glo på film vid datan...... e för snål för att bränna.........
Länken funkade inte
Jag provade att gå in på www.xboxmediacenter.de och välja online manual där men den verkar inte funka för det kommer itne upp nånting. Jag får väll vänta tills den funkar igen.
hmm ser sidan är ner just nu..prova denna fungerar bra http://www.freewebs.com/sbmguide-svenska/
Vissa filmer kan xbmc inte spela upp... varför tro?
Filmerna har olika storlekar från 4,1 till 4,4 gig.
Dom största funkar med så det har inget med storleken att göra, den senaste som inte funkar att stream är runt 4,1 gig.
Vad kan vara fel? nåt med image filen tro... eller är det min version av xbmc som strular, har nån verre från början av januari -05.
Please help
ska bara fösöka minnas detta nästa gång
Att döpa om filmen till .iso istället för .img funkar för mig men då tappar jag texten istället, finns det nått annat alternativ, surt när det inte funkar
jag kör xbmc rel rs , smb klickar på den packade filmen och efter ca 30sek
körs filmen igång för att få text trycker jag vit knapp på kontrollen
väljer aktivera sub...
och väljer undertext1,2,3eller4 vilket språk jag nu vill ha
så alltså jag slipper packa upp till img och sen bränna
sparar massor av tid packa upp och bränna är ju så traaadiiigt : )
Vad är det här placeholder för nåt?
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Citerar KTD
var är placeholder?"Nu förtiden behöver man INTE ändra i cvsen för att använda beta dvdn i xbmc. Allt man gör är att skriva in dvdbplayerbeta som extern dvdspelare i xbmc.xml och sen startar dvdimagen med PLACEHOLDER i contextmenyn..."
OBS! ..för att detta ska fungera bra krävs en dagsfärsk build av XBMC."Om du ställer dig på filen och trycker på TITLE (på fjärren) så kommer en meny fram... Typ som högerklick i Windows..."
Lite fundersam, har du filmen packad när du ser den? I rar alltså.
[/QUOTE]jag kör xbmc rel rs , smb klickar på den packade filmen och efter ca 30sek
körs filmen igång för att få text trycker jag vit knapp på kontrollen
väljer aktivera sub...
och väljer undertext1,2,3eller4 vilket språk jag nu vill ha
så alltså jag slipper packa upp till img och sen bränna
sparar massor av tid packa upp och bränna är ju så traaadiiigt : )
som jag förstår dig så är den fortfarande packad, i rar tex, då undrar jag hur du lyckas titta på den för jag kan bara se den första packade filen *.rar och inte *.r01 osv dessutom har jag inget som heter placeholder där jag letar men jag kanske är på fel ställe.
contextmenyn? är det dit man kommer om man väljer mina filer i xbmc?
Jag titta upp det själv ang contextmenyn, vad jag har förstått så är det helt enkelt vit knapp på filen ifråga!? Jag har inget som heter placeholder där! och fortfarande fundersam över packade img filer
Det funkar som det ska, jag hade inte testat sen jag uppgraderade xbmc bara, det sköter sig själv när jag startar nu, men jag har inget som heter placeholder när jag trycker på vit knapp el någon annan för den delen. men det funkar med rar och så tck för hjälpen iallafall.
Bookmarks