Finns det nåt...nåt sätt som man kan spela live med chipet på unta att bli svartlistad och använda trainer.
Finns det nåt...nåt sätt som man kan spela live med chipet på unta att bli svartlistad och använda trainer.
Nope .....
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
inte för att va taskig men jag väntar nog på några fler svar
Hur många Nope behöver du?
Räcker det med ett till? tre? 10? 50? Var går gränsen?
Bara nyfiken.
Asså jag mötte typ nån på Live som använde trainer för att jag sköt flera rocket skott och han dog inte.
Man måste träffa också! *garv*
(har ingen aning om svaret på din fråga dock)
Nej det går inte.
"Det går inte" skall man vara försiktig med att säga när man pratar om att göra saker på xboxen :-)
Eftersom vissa spel använder sig av cachepartitionerna X, Y, Z skulle det teoretiskt kunna vara möjligt att förbereda sig genom att cacha en bana i HALO och sedan gå in och ändra informationen i filerna på x/y/z för att skaffa sig någon form av fördel. T.ex. bygga in sig i något objekt där man sitter skyddad och kan peppra ner motståndarna.
Nu vet jag inte hur t.ex. HALO motorn skulle reagera på detta, men det är möjligt att motståndarna ser dig "oskyddad" och kan peppra på, men din HALO tycker du är skyddad och därmed tar du inte skada.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Nu vart det överkurs för mig...![]()
Jag har reggat mig på live med en omoddad maskin, om ni chipar den med smart xx kan jag köra live med den då.
Jag har nämligen fått min andra maskin bannad. Det var kanske för att det byttes hårddisk på den. (någon borde starta en eeprom butik)
Du blir bannad om live upptäcker att du modifierat xboxen. T.ex. om du går online utan att stänga av chippet, eller om du byter hårddisk efter att ha loggat in första gången från den boxen. Skall hårddisken bytas måste det göras innan man går online första gången.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Alltså, kan man stoppa i ett Smartxx för med det väljer man ju om man vill köra med original eller någon annan bios. Då kan man ju köra live med original bios. eller?
Är det så kommer jag med min maskin.![]()
Ja, det är så. Men inga garantier för live :-)
Så om jag startar ett nytt konto på live och innan det så byter jag HDD så kommer jag kunna köra med den utan att ha chipet på och utan att bli bannad.
Man kan man inte göra så att man startar ett spel som man har på xboxen och sen typ innan man signar in på Live så stänger man av det(jag bara spekulerar...jag vet inget om det).
Du kan använda ett gammalt konto, det är inte kontot som blir bannat utan själva xboxen.
Det finns inget sätt att köra annat än originalspel på live.
Ok...tack Hansi.
Men du sa att man inte kan köra med en ny HDD efter att man har kört sin första Match på Live.
ps. när kommerHalo 2 xboxen?
Du kan inte byta hårddisk efter att du loggat in första gången. Så byt hårddisk innan du använder boxen på live.
F*n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bookmarks